Pierwsza klasa już za nami!
Autor: UN 23 czerwca 2021

Koderki postanowiły zakończyć swoją magiczną podróż po pierwszej klasie, projektując trasy dla ozobotów w pięknej, morskiej scenerii. Dzieci przypomniały sobie informacje na temat właściwego zachowania się i przestrzegania zasad ruchu drogowego oraz bezpieczeństwa nad wodą, w górach, w domu, w mieście i na wsi. Koderki uczestnicząc w zajęciach miały okazję twórczo spędzić  czas, poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności, a przy tym dobrze się bawić. Wykazały się twórczą postawą, dociekliwością i wytrwałością potrzebną do osiągnięcia celu. Rozwijały kreatywne, logiczne i abstrakcyjne  myślenie, wyobraźnię, doskonaliły pamięć oraz koncentrację. Dzieci  świetnie poradziły sobie wykorzystując nowoczesne technologie. Pierwsza klasa już za nimi 😊.

Cudownych, bezpiecznych i kreatywnych  wakacji życzą Koderki z wychowawcą!

 

 

 

W świecie klocków-zakodowana matematyka!
Autor: UN 23 czerwca 2021

Uczniowie klasy 1b uwielbiają naukę kodowania poprzez zabawę. Koderki wiedzą, że to doskonały sposób poznania języka programowania. Wspólne zabawy uczą logicznego myślenia, przewidywania, wnioskowania, planowania i dostrzegania zależności. Wiedza z zakresu programowania to szansa na rozwinięcie kompetencji, które przydadzą się w każdym zawodzie. Takie umiejętności jak współpraca w grupie, umiejętność rozwiązywania problemów, przewidywania, czy logicznego myślenia to tylko niektóre z wielu kompetencji, które możemy trenować razem z dziećmi podczas zabaw w kodowanie.

Do naszych zabaw z matematyką wykorzystaliśmy klocki korbo.

Urszula Niziołek

Program „Czytanie ma moc”
Autor: Op@sp3 23 czerwca 2021

Baner programu "Czytanie ma moc"Klasy Ib, Ic, IIa, IIb, IIc, IIIa, IIIb, IIIc i IIId w minionym roku szkolnym wzięły udział w programie „Czytanie ma moc”. Głównym celem akcji było rozwijanie i promowanie czytelnictwa wśród dzieci, na podstawie wartościowych, niosących walory edukacyjne książek wydawnictwa Znak Emotikon, które jednocześnie dostarczały dzieciom radości, rozwijały wyobraźnię i zachęcały do czytania. Uczniowie bardzo chętnie i aktywnie uczestniczyli w lekcjach realizowanych w ramach programu. Dla klas pierwszych były to „Warsztaty słowa”, które poszerzały zasób słownictwa dzieci, uczyły nowych znaczeń, świadomego i twórczego posługiwania się językiem. Dla klas drugich zaplanowano „Warsztaty wyobraźni”, które pokazywały siłę ludzkiej kreatywności i uczyły dzieci myśleć i działać poza schematami. Dla klas trzecich przygotowano natomiast „Warsztaty przygody”, w których skupiono się na akcji, zaskakujących przypadkach i emocjach związanych z przygodą.

W naszej szkole uczniowie klasy IIIa najbardziej polubili bohaterów książki Anne Goscinny & Catel pt. „Lukrecja”,  w klasie IIId największym zainteresowaniem cieszyła sią książka Katarzyny Gacek pt. „Supercepcja Początek”, natomiast klasa IIc największą sympatią obdarzyła bohaterów książki Andrzeja Maleszki „Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”.

Warsztaty były bardzo, bardzo ciekawe i chętnie będziemy je kontynuować w przyszłym roku szkolnym. Czytaj dalej…

Dzień Pustej Klasy
Autor: Op@sp3 23 czerwca 2021

W piątek, 18 czerwca 2021r. obchodziliśmy Dzień Pustej Klasy – święto zainicjowane w 2012 roku przez brytyjskich nauczycieli, którego celem jest popularyzacja edukacji na świeżym powietrzu. Dzień ten jest wyjątkowym, międzynarodowym świętem edukacji na świeżym powietrzu i obchodzi się go zawsze w trzeci piątek czerwca. Dla naszych uczniów była to okazja do bliskiego kontaktu z przyrodą, do jej uważnej, czułej obserwacji i beztroskiego celebrowania jej piękna. Żywa lekcja przyrody była dla uczniów cennym doświadczeniem. Być może będzie inspiracją do nowych zainteresowań przyrodniczych. Zapraszamy do galerii: Czytaj dalej…

Program „Owoce i warzywa oraz mleko w szkole”
Autor: Op@sp3 14 czerwca 2021

„Owocowy_zawrót_głowy"- Uczniowie klasy 1c prezentują prace plastyczne.W mijającym roku szkolnym uczniowie wzorem poprzednich lat, korzystali z programu „Owoce i warzywa oraz mleko w szkole”. Podczas nauczania zdalnego było to wprawdzie niemożliwe, ale w klasach na bieżąco realizowano tematy związane ze zdrowym odżywianiem. Dzieci układały piramidy żywieniowe, tworzyły zdrowe jadłospisy, przygotowywały kanapki oraz oglądały filmy edukacyjne i rozwiązywały różnorodne zadania online. W maju uczniowie klas 1-3 już w klasach z wychowawcami wzięli udział w podsumowaniu akcji. Klasy pierwsze pracowały w oparciu o hasło „Owocowy zawrót głowy”. Dzieci obejrzały film pt.: „Ekipa Chrumasa- „Słodkie złego początki”, na podstawie którego rysowały owocowe ludziki. Klasy drugie pracowały w oparciu o hasło „Gdy zjadasz warzywa, zdrowia ci przybywa.” Dzieci obejrzały film pt.: „Ekipa Chrumasa- Zombie atakują”, a następnie zastanawiały się, co można zrobić z niezjedzonych warzyw. Tworzyły graficznie sałatki warzywne i lepili warzywa    z plasteliny. Natomiast klasom trzecim przyświecało hasło „Mleczna kraina”. Dzieci obejrzały film pt.: „Skąd się bierze mleko”, następnie tworzyły zbiory produktów, które zrobione są z mleka.

Wszystkie klasy obejrzały także film edukacyjny pt.: „Staś i Ola- Warzywa i Owoce”. Wykonane prace zostały rozwieszone na korytarzu szkolnym w ramach promocji zdrowego odżywiania.

Katarzyna Krupa

Teresa Moś

Zapraszamy do galerii: Czytaj dalej…

Projekt ,,Lekcja Enter” : Rozwiązywanie zadań tekstowych- obliczenia pieniężne w zakresie 20 .
Autor: UN 10 czerwca 2021

Uczniowie z klasy 1b już nieraz przekonali się o wielkich możliwościach małych ozobotów. Nowoczesny robot edukacyjny pozwala bezpiecznie i odpowiedzialnie wprowadzać najmłodszych w świat programowania i nowych technologii. Połączenie tych dwóch z pozoru dalekich od siebie rozwiązań daje wartościowe, nowatorskie narzędzie do nauki.  Podczas zajęć  za pomocą matematycznych tras -kul dla ozobota oraz patyczków utrwalili obliczenia  w zakresie 20. Wykorzystali kody QR do zabawy w Milczka. Stosując Genially uczniowie mogli wybrać się do wirtualnego sklepu. W aplikacji Learning Apps  rozwiązywali zadania tekstowe.  Wykorzystując TIK  -,,zajęcia są ciekawe i łatwe” tak w 100% odpowiedzieli  uczniowie. Nowoczesne narzędzia oddziałują wielozmysłowo i pozwalają organizować sytuacje dydaktyczne w nurcie STEAM.

Urszula Niziołek

Mieszkamy w Europie- projekt ,, Lekcja: Enter”.
Autor: UN 31 maja 2021

Z kodowaniem Koderki mają do czynienia od początku roku szkolnego. Uczą się kodowania, nie zawsze potrzebują do tego sprzętu komputerowego. Do nauki i zabawy służą im kolorowe kubeczki, kartki, zakrętki, klocki, klamerki, a nawet patyczki laryngologiczne. Najbardziej lubią kodować za pomocą ozobotów i innych robotów interaktywnych. Wykorzystują aplikacje na smartfony, tablety oraz platformę epodreczniki.pl . Wiedzą, że komputer, tablet, smartfon to nie tylko gry, ale świetne  narzędzia, które stosują w kreatywny sposób. Każdego dnia pierwszaki uczą się oswajać nowoczesne  technologie, świetnie przy tym bawią się, uczą się, współpracują i podejmują wspólnie decyzje. Zapraszamy na wspólną podróż po Europie z Koderkami. Przewodnikami zostały ozobotki- Syriusze.

Urszula Niziołek

DINOMANIA W 1B
Autor: UN 30 maja 2021

Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii Koderki mogły spotkać się z dinozaurami w rozszerzonej rzeczywistości. Wizyta   prehistorycznych gości  była fantastyczna. Dzieci mogły  usłyszeć dudniące kroki i ryki każdego dinozaura.

Mamy laureatów w powiatowym konkursie patriotycznym!
Autor: Op@sp3 23 maja 2021

Po raz kolejny mamy laureatów w powiatowym konkursie „Patriotyzm na co dzień i od święta”- edycja Wiosna 2021 dla przedszkoli i szkół podstawowych.

Pomimo, że w konkursie wzięło udział aż 140 uczestników, nasi uczniowie wykazali się wspaniałą umiejętnością deklamacji oraz śpiewu.

Dzięki temu zajęli poniższe miejsca:

W kategorii- Poezja i proza patriotyczna (monolog)

Anna Kozik  II miejsce (kl. 1b)

Dobrawa Ciastko II miejsce (kl. 1b)

Seweryn Naguszewski III miejsce (kl.1b)

W kategorii- Piosenka patriotyczna

Jadwiga Kajzerek II miejsce (kl. 2b)

Dorota Wacławczyk III miejsce (kl. 2b)

Emilia Maciołek III miejsce (kl. 1c)

Wszystkim uczestnikom gratulujemy wzięcia udziału, a laureatom życzymy dalszych sukcesów.

T. Moś, U. Niziołek, M. Oparowska-Kozyra

 

Na majowej łące nikt się nie nudzi
Autor: UN 20 maja 2021

Wybraliśmy  się na spacer na pobliską łąkę w celu zaobserwowania zmian w przyrodzie. Łąka to ciekawy ekosystem. Jej mieszkańcy są różnorodni, a rośliny kolorowe i pachnące. Pozbieraliśmy rośliny i zasuszyliśmy. A w klasie wykonaliśmy zadania, które utrwaliły zdobyte wiadomości o łące. Zakodowaliśmy trasy dla ozobotów i zrobiliśmy ,, piękną  łąkę z zasuszonych roślin”. Przewodnikami były ptaki. A to efekty naszej, wspólnej pracy.

Koderki z wychowawcą

Skip to content

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij