Niech żyją wakacje!
Autor: UN 24 czerwca 2022

Kolejny rok szkolny zakończony. Podczas uroczystej akademii drugoklasiści pożegnali swoich kolegów kończących pierwszy etap edukacyjny. Pani dyrektor Irena Krzywoń pogratulowała uczniom sukcesów edukacyjnych i podziękowała Rodzicom za życzliwość, współpracę i wsparcie.  Uczniom klas III życzymy wytrwałości i osiągania wymarzonych celów w przyszłych latach nauki. A teraz wszyscy udajemy się na zasłużony wypoczynek.

Dyrekcji szkoły, wszystkim uczniom i rodzicom, nauczycielom oraz pracownikom administracji i obsługi życzymy dużo słońca i odpoczynku. Do zobaczenia we wrześniu!

Uczniowie klas: 2a, 2b, 2c z wychowawcami

Piękne zakątki Beskidu Małego
Autor: UN 22 czerwca 2022

22 czerwca pojechaliśmy na wycieczkę autokarową do Mesznej koło Szczyrku. Docelowym miejscem naszej górskiej wyprawy była ,,Chata na Groniu’’. Pogoda nam dopisała, więc wędrówka okazała się wspaniałą przygodą. Podczas pieszej wspinaczki podziwialiśmy przepiękny krajobraz górski. Pokonaliśmy wzniesienie i dotarliśmy na rewelacyjny punkt widokowy, Ze wspomnianego wyżej punktu widokowego mamy piękną panoramę na szczyty Beskidu Małego. W końcu  jest   ,,Chata na Groniu” 665m n.p.m. Tam już czekali na nas właściciele, którzy przygotowali dla nas ognisko, na którym piekliśmy  pyszne kiełbaski. Posileni i pełni energii, zorganizowaliśmy sobie zabawy na pobliskim placu zabaw. Było wspaniale!  Piękna jest nasza Ojczyzna!

Uczniowie klasy 2b i 2c z wychowawcami

Dzieciaki Sadzeniaki
Autor: UN 21 czerwca 2022

Uczniowie klasy  2B brali  udział w projekcie ekologicznym „Dzieciaki Sadzeniaki”. Projekt  został przygotowany we współpracy z firmą Leroy Merlin. Założeniami projektu jest zwrócenie uwagi na potrzebę kształtowania otoczenia oraz zapoznanie dzieci z metodą sadzenia roślin i  pielęgnacją kwiatów.  Uczniowie wysłuchali prelekcji dotyczącej podstaw ochrony środowiska, zapoznali się z podstawowymi zagadnieniami z ekologii, wzięli czynny udział w przesadzaniu kwiatów oraz w nauce pielęgnacji roślin. Nie zabrakło miłych niespodzianek. Każdy z uczniów otrzymał na pamiątkę dyplom, piękną palmę oraz słodki poczęstunek.

Zajęcia bardzo nam się podobały. Jeszcze raz dziękujemy Panu Tomkowi  ( tacie naszej koleżanki Hani) za zorganizowanie dla nas zajęć , Pani Ani oraz  Pani Renacie za przeprowadzenie warsztatów.

Koderki z wychowawcą

Koderki w zaczarowanym świecie klocków lego- podsumowanie.
Autor: UN 19 czerwca 2022

Dzieci uczestniczące w innowacji pedagogicznej rozwinęły talenty, zainteresowania i nowe umiejętności informatyczno-konstrukcyjno – inżynierskie. Jestem zachwycona pomysłowością młodych konstruktorów, którzy  przygotowali swoje budowle, roboty, zwierzęta. Maleńkie klocki stały się źródłem inspiracji pobudzającej do myślenia, działania i współpracy. Każde spotkanie rodziło niemałe emocje. Klocki nauczyły drugoklasistów  budowania relacji między sobą. Aż miło było popatrzeć na uśmiechnięte buzie uczniów, którzy z zapałem wykonywali polecenia i budowali dzieła z klocków Lego. Z dumą je potem prezentowali.

Przyszli inżynierowie siedzą dzisiaj w szkolnych ławkach!

Dzień Pustej Klasy
Autor: UN 19 czerwca 2022

Klasy 1c, 2b i 2c dołączyły do akcji świętowania edukacji w przyrodzie. 10 czerwca mimo kapryśnej pogody uczniowie udowodnili, że kontakt z przyrodą jest niezbędny do zachowania zdrowia psychicznego i fizycznego. Wychodzenie w teren to nie jest „marnowanie czasu”, ale jeden ze sposobów uczenia się wielozmysłowego, uczenia wrażliwości na potrzeby otaczającego nas świata oraz integracji klasy. Nie przestraszyła nas pogoda,  wręcz przeciwnie: dzięki niej musieliśmy bardziej się nagimnastykować, aby ten dzień był dla nas niezapomniany!

M.Orłowska U.Niziołek T.Moś

Koderki w świecie wielkiej matematyki
Autor: UN 15 czerwca 2022

Uczniowie klasy II b od  drugiego semestru dołączyli do przygody z Natalką i Antkiem i biorą udział w projekcie matematycznym zaproponowanym przez wydawnictwo MAC – „Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki”. Celem głównym projektu było zwiększenie kompetencji matematycznych i rozwijanie u dzieci zainteresowań matematycznych poprzez wykonywanie zadań metodą projektu. Pracując w grupach drugoklasiści odkrywali, czy matematyka może przydać się w kuchni, w mieszkaniu i  w sklepie? Próbowali  zamienić się w prawdziwych kucharzy i przygotować sałatki owocowe zgodnie z przepisem. Uczyli się projektować pokój, jednocześnie dbając o odpowiednie wymiary i właściwe umieszczenie mebli pokojowych. Kupowali produkty na zdrowe śniadanie dla całej klasy. Razem z Natalką i Antkiem wykonali  wiele zadań tekstowych i logicznych. Uczniowie jednoznacznie stwierdzili, że umiejętności matematyczne oraz umiejętność czytania ze zrozumieniem są bardzo potrzebne w życiu codziennym. Realizacja projektu sprzyjała możliwościom zastosowania własnych pomysłów i rozwiązań.

Piękne nasze Żory
Autor: UN 15 czerwca 2022

15 czerwca uczniowie klasy 2b postanowili wybrać się na pieszą wycieczkę do,, Dębu Maryjnego” zwanego „Maryjką”  na Kleszczówce. Wykonali książeczkę w formie przewodnika oraz poznali legendę związaną z tym ciekawym miejscem. Potem przyszedł czas na drugie śniadanie i zabawę   w parku. Pobyt bardzo szybko dobiegł końca. Pełni niezapomnianych wrażeń i emocji uczniowie wrócili do szkoły. Wycieczka była udana.

Koderki z wychowawcą

Dobiegł końca międzynarodowy projekt ,,Wirtualne podróże czyli nauka w plecaku”.
Autor: UN 6 czerwca 2022

W tym roku szkolnym uczniowie klasy 2b wybrali się w ostatnią wirtualną podróż. Tym razem Koderki poznawały skarby Europy.  Dzięki projektowi  uczniowie poszerzyli swoją wiedzę na temat swojej miejscowości, Polski, Europy  i świata. Uczniowie wykonali wszystkie zadania projektowe, bawiąc się i ucząc oraz dowiadując się wiele ciekawostek na temat różnych krajów. Celem naszej ostatniej podróży był wymarzony przez uczniów Paryż, a w nim wieża Eiffla, którą zbudowaliśmy z klocków lego.

Dziękujemy Pani Sabinie Piłat  za super ,, Naukę w plecaku”,  za przekazaną nam wiedzę o świecie, ciekawe spotkania i rozbudzenie w nas chęci do podróży, nie tylko tych wirtualnych.

Urszula Niziołek

1 czerwca w 2b pełen niespodzianek!
Autor: UN 5 czerwca 2022

Z okazji Dnia Dziecka rodzice naszego kolegi Antosia  zaprosili nas do swojego baru,, Wheelburger” na wspólne świętowanie i celebrowanie wspólnego czasu, przy wspólnym posiłku. Dla każdego dziecka zostało przygotowane śniadanie. Wszystko było pyszne i smaczne. Kolejną niespodzianką od rodziców Antosia były breloki z naszymi imionami.

Bardzo dziękujemy rodzicom Antosia za bardzo miłe przyjęcie!

Koderki z wychowawcą

Drugoklasiści znają swoje miasto!
Autor: UN 31 maja 2022

30 maja odbył się XVI powiatowy konkurs ,,Żory nieznane i tajemnicze” dla uczniów klas drugich. Zakres wiadomości obejmował: żorskie zabytki, żorską przyrodę – lasy, stawy, śląskie imiona, gwarę, historię miasta i strój śląski.

Szkołę reprezentowali uczniowie klasy 2b :

MAKSYMILIAN SOCHA

PIOTR WYROBA

oraz uczeń klasy 2cMIŁOSZ UTRATA

Drugoklasiści zajęli III miejsce. Dziękujemy za zaangażowanie oraz gratulujemy wiedzy!

Urszula Niziołek i Teresa Moś

Skip to content

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.