Wizyta klasy 3a i 3b w fabryce DANONE w Bieruniu.
Autor: UN 7 lutego 2019

We wtorek 4 lutego uczniowie klas trzecich wybrali się na wycieczkę do fabryki DANONE w Bieruniu. Już z daleka dzieci zauważyły potężne silosy na mleko, które zrobiły na nich duże wrażenie. Po wejściu do środka dzieci zostały zapoznane z zasadami poruszania się na terenie fabryki, a następnie pod okiem pani przewodnik przeszły do specjalnego pomieszczenia. Pomieszczenie to było przeznaczone do prowadzenia zajęć edukacyjnych z uczniami. Było bardzo kolorowe, przyjazne i bezpieczne, a w kacie stały duże pluszowe postaci Głodka oraz Dinozaura Danonka. Na początku uczniowie zobaczyli film o fabryce oraz sposobach produkcji serków i jogurtów, a także dowiedziały się jak należy się ubrać i zachować na linii produkcyjnej. Każde dziecko mogło skosztować serka oraz pokolorować „danonkowy” obrazek. Przewodniczka przeprowadziła quiz dotyczący fabryki, w którym dzieci wygrywały drobne upominki. Następnie grupa miała możliwość  zapoznania się z linią produkcyjną poszczególnych jogurtów, łańcuchem dostaw oraz infrastrukturą transportu wewnętrznego.  Na zakończenie każdy uczestnik wycieczki otrzymał maskotkę małego Głodka. Wszystkim wycieczka bardzo się podobała, a jednocześnie uświadomiła,  że droga jogurtów i serków DANIO na sklepowe półki jest długa…

Katarzyna Krupa

 

Dobiegła końca II edycja Ogólnopolskiego Programu ,, Uczymy Dzieci Programować”, ale Trójka dalej bawi się w kodowanie :-)
Autor: UN 1 lutego 2019

Za nami II edycja ogólnopolskiego programu ,,Uczymy Dzieci Programować”. Edycja, w której poza typowymi, cotygodniowymi zadaniami pojawiły się również 3 dodatkowe wyzwania: Code Week z Uczymy Dzieci Programować, 100 lecie odzyskania niepodległości z Uczymy Dzieci Programować i Godzina kodowania z Uczymy Dzieci Programować. Przygotowane zajęcia udowodniły raz jeszcze, że nauka nie musi być nudna i można się uczyć również poprzez zabawę. Podczas wszystkich wyzwań wykorzystano klocki lego, korbo, ozoboty, roboty: Photon i Clementoni oraz kolorowe kubeczki, maty. Dzięki robotom dzieci w namacalny sposób przekonały się o tym, że programowanie jest niezwykle praktyczną dziedziną, która wykorzystywana jest w każdym obszarze ludzkiego życia. Programując z wykorzystaniem ozobotów, uczniowie są w stanie od razu zaobserwować efekty swojej pracy, co stwarza im przyjaźniejsze warunki do przyswajania wiedzy na zajęciach. Honorowy patronat nad programem objęli: Minister Edukacji Narodowej, Ministerstwo Cyfryzacji, Lubelski Park Naukowo Technologiczny, Prezydent Miasta Lublina, Mazowiecki Kurator Oświaty, Kuratorium Oświaty w: Lublinie, Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Gorzowie Wielkopolskim, Katowicach, Kielcach, Łodzi, Poznaniu, Rzeszowie, Opolu, Warszawie, Wrocławiu, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Gdańsku. Patronat medialny nad programem objęło Bliżej Przedszkola. W II edycji programu trwającej od 01.09.2018 r. do 31.01.2019r. wzięło udział ponad 4000 nauczycieli edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej oraz 80 000 dzieci. Do programu przystąpili i świetnie się bawili uczniowie klas: 1 b, 1 c, 2 a, 2 b, 2 c, 2 d , 3 a  z wychowawcami  oraz uczestnicy zajęć logopedycznych, zajęć z kodowania kl. IV, V z opiekunami. 

                                                szkolny koordynator: Urszula Niziołek

A tak uczniowie naszej szkoły pożegnali  II edycję.

Czytaj dalej…


Autor: UN 30 stycznia 2019

29 stycznia br uczniowie klasy 1a,  2c i 3a wzięli udział w zajęciach o smogu prowadzonych przez uczennice średniej szkoły ogólnokształcącej.

STOP SMOG to projekt edukacyjny, który został opracowany pod kierunkiem Pani dr Marzeny Gancarczyk-Gola i uczennice klasy 2d pierwszego Liceum Ogólnokształcącego w Żorach.

Czytaj dalej…

Karnawałowy bal przebierańców w kl 1a, 1d 3a, 3b
Autor: MM 10 stycznia 2019

W środę 9 stycznia w klasach 3a,3b,1a i 1d już od rana trwały gorączkowe przygotowania do balu przebierańców. Uczniowie dmuchali balony i robili kolorowe łańcuchy do dekoracji sali. Równo o godzinie 16.00 klasy zebrały się na sali. Najpierw zostały zrobione pamiątkowe zdjęcia, na których wszyscy zaprezentowali się w pomysłowych strojach karnawałowych. Były księżniczki, Indianki, piłkarze, aniołki, smoki i wiele innych postaci. Po wykonaniu zdjęć, przebierańcy przeszli barwnym korowodem dookoła sali. Do rytmu przygrywał pan Marek, który przez 2 godziny bawił wszystkich uczestników balu. Zabawa była bardzo udana. Po jej zakończeniu wszyscy zmęczeni, ale zadowoleni wrócili do swoich domów.

Podziemna przygoda w Kopalni Srebra i Sztolni Czarnego Pstrąga w Tarnowskich Górach.
Autor: MM 16 grudnia 2018

We wtorek 12 grudnia klasy 3a, 3b i 2c wybrały się na wycieczkę autokarową do Tarnowskich Gór. Nasza przygoda rozpoczęła się od wędrówki alejkami Parku Repeckiego. Podczas spaceru naszym oczom ukazały się dwa okrągłe budynki. Wewnątrz każdego z nich znajduje się wejście prowadzące do podziemnych przystani dla łodzi, którymi przemierzyliśmy 600-metrowy odcinek Sztolni Czarnego Pstrąga. Szyb, w którym wsiedliśmy do łodzi nosi nazwę Sylwester, drugi budynek to szyb Ewa. Całość trasy to najstarszy w Polsce podziemny przepływ łodziami fragmentem XIX-wiecznej Sztolni Głębokiej Fryderyk. Jest to najdłuższa tego typu atrakcja w Polsce. „Przewodnik, niczym wenecki gondolier przeprawia turystów od jednego szybu do drugiego, pchając łodzie, a zarazem snując opowieści górnicze o historii tarnogórskich podziemi, niezwykłych maszynach parowych, legendarnych gwarkach, a także o skarbniku i czarnych pstrągach. Płynąc obserwujemy ociosy skał, na których widoczne są pionowe rowki, czyli ślady otworów strzałowych. Do budowy obiektu wykorzystywano bowiem proch czarny. Aurę tajemniczości tworzy światło lamp karbidowych zainstalowanych na dziobie każdej łodzi. Sunąc po krystalicznie czystej wodzie, wypełnione turystami łodzie przepływają przez cztery murowane bramy (Pamięci, Odważnych, Szczęśliwych i Leniwych). Każda z nich skrywa tajemnice związane z budową tego arcydzieła podziemnej hydrotechniki. W migotliwym świetle wprawne oko może dostrzec pływające pstrągi. Wydają się być czarne, stąd też przyjęła się nazwa – Sztolnia Czarnego Pstrąga, która funkcjonuje po dzień dzisiejszy.”

Po pełnej wrażeń przeprawie łodziami, udaliśmy się do Kopalni Srebra. Weszliśmy do budynku nadszybia kopalni, gdzie znajduje się nowoczesne centrum edukacji o tarnogórskim górnictwie kruszców srebra, ołowiu i cynku.

Po wizycie w Muzeum Górnictwa ubraliśmy kaski, wsiedliśmy do górniczej windy i poprzez szyb Anioł zjechaliśmy na głębokość 40,5 m. „Tu rozpoczyna się niezwykła podróż przez podziemia wpisane w lipcu 2017 roku na Listę światowego dziedzictwa UNESCO. W czasie wędrówki turyści oglądają wykute w skale przodki górnicze, chodniki transportowe i potężne komory powstałe na przełomie XVIII i XIX w. Labirynt korytarzy, z których najniższy fragment ma wysokość ok 140cm, to pozostałość po działającej do 1913 r. królewskiej kopalni kruszców Fryderyk. Zwiedzający poznają tylko niewielką część potężnego kompleksu, który powstawał od 1784 r. Szlak dla turystów liczy 1740 m i łączy ze sobą trzy dawne szyby górnicze: Anioł, Żmija i Szczęść Boże. Surowe warunki panujące w podziemiach kopalni, charakteryzujące się niską temperaturą i dużą wilgotnością powietrza, pozwalają poczuć klimat dawnej górniczej pracy. By dodatków ożywić atmosferę zwiedzania, podziemia zostały wypełnione efektami dźwiękowymi. I tak z oddali można usłyszeć odgłosy ciężkiej pracy gwarków, kopalnianego zawału, jadących wózków oraz robót strzałowych.”

Jedną z największych atrakcji trasy była jednak przeprawa łodziami, które kursują między dwoma przystaniami zlokalizowanymi przy szybach Szczęść Boże i Żmija. Podróż dawnym chodnikiem odwadniającym dostarczyła nam niezapomnianych przeżyć.

Na koniec naszej wycieczki mogliśmy zakupić w małym muzealnym sklepiku różnego rodzaju minerały i inne pamiątki.

Czytaj dalej…

Łamigłówki mądrej główki
Autor: UN 12 grudnia 2018

10 grudnia 2018 roku odbył się Szkolny Konkurs  Logicznego Myślenia skierowany do uczniów klas II  i III. Uczniowie musieli wykazać się nie tyko bardzo dobrą znajomością czytania ze zrozumieniem, ale również umiejętnościami rozwiązywania zadań tekstowych i łamigłówek matematycznych. Do konkursu zgłosiło się 20 uczestników. 

Podczas powiatowych rozgrywek szkołę będą reprezentować:

 Robert de Gelnow-Szoka uczeń kl.3a  

 Borys Czaudera uczeń klasy 3a

Gratulujemy i trzymamy kciuki!

 Małgorzata Muras, Urszula Niziołek

Coraz bliżej Święta…..
Autor: UN 12 grudnia 2018

 

Czas świąteczny zaczynamy od spotkania z Mikołajem. A potem to już tylko radosne oczekiwanie na Święta Bożego Narodzenia. W dniu 6 grudnia do klas zawitał ważny gość: Mikołaj z całym orszakiem aniołów i diabłów. Wzbudził wiele radości, diabły trochę strachu, no i oczywiście Mikołaj obdarował wszystkie dzieci słodkościami. W dniu 7 grudnia uczniowie klas 2a i 3a wzięli udział w koncercie zimowym na rynku. Piękny rynek, kolorowe, świetliste dekoracje i radosne piosenki świąteczne wywołały uśmiech na wielu twarzach.

Jest taki dzień, tylko jeden raz do roku………

Czytaj dalej…

Andrzejki w klasach trzecich.
Autor: UN 4 grudnia 2018

Wprawdzie już rozpoczął się adwent, ale jeszcze niedawno świętowaliśmy andrzejki… Klasy 3a i 3b przygotowały się do andrzejkowej zabawy bardzo skrupulatnie. Każdy uczeń miał przydzieloną wróżbę, za którą  był odpowiedzialny. Dzieci w przebraniach czarownic i czarowników wróżyli sobie nawzajem w bajkowej scenerii. Ściany były udekorowane obrazkami nawiązującymi do andrzejkowej tradycji, na parapetach świeciły świeczki, a w tle rozbrzmiewała tajemnicza muzyka. Wszyscy byli bardzo podekscytowani i  zaangażowani w zabawę. Po części z wróżbami dzieci tańczyły przy skocznej muzyce oraz częstowały się słodkościami. Czas mijał szybko. Po zabawie zostały już tylko mile wspomnienia i oczywiście wróżby, które być może się spełnia?

Czytaj dalej…

Klasa 3a na afrykańskiej ziemi
Autor: UN 25 listopada 2018

W październiku uczniowie klasy 3a przeczytali książkę Łukasza Wierzbickiego pt.: „Afryka Kazika”. Lektura wszystkim bardzo się spodobała i zainspirowała uczniów do dalszego poznawania „czarnego lądu”. W związku z tym klasa udała się na zajęcia do Muzeum Miejskiego w Żorach.  Na początku dzieci miały możliwość współpracować w 2 grupach i stworzyć przepiękna pracę plastyczną przy pomocy pasteli.  Temat pracy brzmiał: „Narysuj swoje wyobrażenie o Afryce.” Prowadząca była bardzo zaskoczona, kiedy uczniowie zaczęli rysować… Nie przypuszczała, że dzieci, chociaż nigdy w Afryce nie były, tak realistycznie narysują pustynię, puszczę, egipskie piramidy, zwierzęta i inne osobliwości kontynentu. A to wszystko za sprawą omówionej w klasie książki. Po zajęciach artystycznych dzieci wzięły udział w oglądaniu slajdów. Prowadzący, który pokazywał slajdy był w Afryce i z łatwością odpowiadał na zadawane przez dzieci pytania. Największym zaskoczeniem był dla dzieci fakt, że w jednej z  afrykańskich  szkół klasa liczy sobie aż 160 uczniów! Nikt nie ma podręcznika tylko nauczyciel. Ale afrykańskie dzieci chcą się uczyć i nie przeszkadzają na lekcjach. Po obejrzeniu slajdów dzieci zwiedziły wystawę pamiątek i eksponatów zgromadzonych w muzeum, a następnie mogły przebrać się w afrykańskie stroje i zagrać na afrykańskich bębnach. Po zajęciach w muzeum uczniowie zgodnie stwierdzili, że warto poznawać świat, który kryje przed nami tyle tajemnic. „Może kiedyś i my wybierzemy się do Afryki?” Czytaj dalej…

Kodowanie w 3a
Autor: UN 25 listopada 2018

Uczniowie klasy 3a „zasmakowali” w kodowaniu,  zaczęło się od wizyty w Bibliotece Centralnej, gdzie dzieci bawiły się kolorowymi kubeczkami.

Podczas „kodowania na dywanie” układały różne wzory i obrazki na specjalnej macie wg podanego przez prowadzących kodu. Następnym etapem było programowanie małych robotów w programie Scratch 2. Dzieci świetnie raziły sobie z zaprogramowaniem określonych przez prowadzącego funkcji robota. Z łatwością posługiwały się odpowiednimi komendami w celu uzyskania pożądanego efektu. Po wytężonym wysiłku umysłowym, trzecioklasiści świetnie bawili się na macie interaktywnej. Grali w piłkę nożna, łapali latające piłeczki, strzelali z łuku do spadających wirtualnie jabłek. Na koniec każdy uczeń zaprojektował swój magnes, który samodzielnie wykonał w specjalnej maszynce. Po Kiku dniach od powrotu z tych ciekawych zajęć, klasę odwiedziły malutkie OZOBOTY. Trzecioklasiści nauczyli się kalibrować ozobota oraz programować jego drogę przy pomocy specjalnych kodów- komend. W 100 rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości, dzieci poprowadziły ozobota od roku 1918 poprzez 1945 do dnia dzisiejszego i przy jego pomocy dowiedziały się jak wyglądała na mapie nasza Ojczyzna w tych latach. Przygoda z programowaniem w klasie 3a była bardzo udana, a uczniowie już planują następne zajęcia z ozobotami.

Czytaj dalej…

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij