Klasa 2e i 2f w „Koziej Zagrodzie” w Brennej.
Autor: Op@sp3 28 maja 2017

25 maja br. byliśmy w „Koziej Zagrodzie” w Brennej. Podczas zajęć warsztatowych poznaliśmy życie pasterzy, etapy wytwarzania sera i smaki różnych serów. Własnoręcznie wykonaliśmy ser ze słodkiego mleka. Z masy solnej ulepiliśmy owcę, która później została wypieczona w piecu. Karmiliśmy kozy i jechaliśmy wozem konnym, który był zaprzężony w konie o imionach Kasztan i Kuba. Pogoda była deszczowa, ale wycieczka bardzo udana. Na zakończenie zakupiliśmy ciekawe pamiątki.

Uczniowie klasy 2e i 2f. Czytaj dalej…

Wycieczka do Pszczyny klasy 3 e
Autor: Op@sp3 17 maja 2017

W Pszczynie przed skansenem można było kupić pamiątki.  W skansenie było dużo stodół i jedna chata. Zamek był bardzo duży i miał dużo poroży. Miał też zbrojownię, w której było pełno zbroi, mieczy i broni. A na pamiątkę kupiłam sobie szklanego baranka na kamieniu.

Wiktoria Jarzynka kl. 3 e

Dnia 28 kwietnia mieliśmy wycieczkę do Pszczyny. Na początku pociągiem pojechaliśmy do Pszczyny. Zwiedziliśmy skansen, który z jednej strony wydaje się nudny, ale tak naprawdę jest ciekawy. Po zwiedzaniu skansenu poszliśmy coś zjeść do pobliskiej kawiarni na rynku. Niektóre dzieci kupiły sobie lody, gofra, a nawet naleśniki. Następnie udaliśmy się do zamku pszczyńskiego. Po którym pani przewodnik nas oprowadzała i opowiadała o zamku. Pani przewodnik przedłużyła zwiedzanie więc na powrotny pociąg musieliśmy biec. Na pamiątkę kupiłam sobie torbę z logo Pszczyny. Wycieczka mi się podobała , była wesoła i trochę męcząca.

Maria Brudnowska kl. 3 e

Byliśmy w Pszczynie. Podobało mi się bardzo. Jechaliśmy pociągiem. Byliśmy w skansenie i oglądaliśmy stodoły wieśniaków. Później poszliśmy na lody, a na końcu byliśmy w zamku i w zbrojowni. W skansenie kupiłam sobie piękną maskotkę.

Zuzia Krótki kl. 3e Czytaj dalej…

Przepis na czekoladę – kl.3e i kl.3f.
Autor: HP@sp3 5 kwietnia 2017

W związku z realizowanym słodkim tematem postanowiłam wraz z uczniami wykonać czekoladę domowym sposobem. Dzieci przyniosły składniki, wykonaliśmy czekoladę według przepisu i próbowaliśmy słodkości przez kilka dni. Kto chciałby wypróbować swoich sił jako cukiernik polecamy przepis : http://durszlak.pl/przepis/domowa-czekolada-b8b692c6-5afc-4dbf-b519-d2c500b174d5?c=tag&t=czekolada-domowa

Wychowawca i uczniowie klasy 3 e i 3 f  Czytaj dalej…

Koncert kolędowy dla rodziców klasy 3e
Autor: HP@sp3 12 stycznia 2017

9 stycznia, w poniedziałek wieczorem zaprosiliśmy naszych rodziców żeby zaprezentować im nasze talenty. Graliśmy i śpiewaliśmy mnóstwo kolęd. Wszyscy się stresowaliśmy, ale wyszedł nam piękny koncert. Chyba udało nam się sprawić radość naszym rodzicom.

Zuzia Dyrda, Marysia Brudnowska, Karolina Wronka klasa 3 e

Czytaj dalej…

WYCIECZKA DO KOPALNI „GUIDO”
Autor: HP@sp3 12 grudnia 2016

img-20161208-wa00188 grudnia br. klasy 3E i 3F wyjechały na wycieczkę do kopalni „GUIDO” w Zabrzu. Najpierw weszliśmy do budynku, w którym nasza pani kupowała bilety, a my czekaliśmy na przewodnika. Po jego przyjściu, każdy otrzymał kask na głowę i pan przewodnik zaprowadził nas do tak zwanego „serca” kopalni, którym była ogromna maszyna wyciągowa. Była tam też kapliczka św. Barbary – patronki górników. Potem poszliśmy do szybu, gdzie nasze klasy podzieliły się na 3 grupy, ponieważ musieliśmy zjechać windą, tzw. szolą.

Na kopalni wszyscy pracownicy pozdrawiają i witają się zwrotem SZCZĘŚĆ BOŻE. Gdy zjechaliśmy już 170 m pod ziemię, zaczęliśmy zwiedzanie. Dowiedzieliśmy się jak wyglądała praca górników 100 lat temu oraz jak pracują dziś. Potem zjechaliśmy na poziom 320 m pod ziemią. Tam widzieliśmy 2 kombajny i podajniki węgla, które bardzo hałasowały. Dużą atrakcją był dla nas przejazd podwieszaną kolejką.

W kopalni mocno się kurzyło, więc wszyscy byli troszeczkę brudni. Wszystkich szczegółów wycieczki Wam nie zdradzimy, żeby zachęcić Was do obejrzenia tego ciekawego miejsca.

Madzia Smołka, kl. 3F  Czytaj dalej…

Warsztaty ceramiczne – kl.3e
Autor: HP@sp3 3 października 2016

wp_20160923_10_59_31_proUczniowie klasy 3 e odwiedzili pracownie plastyczną w MOK-u. Wzięli udział w warsztatach ceramicznych pt. „Cztery pory roku”. Pod kierunkiem pań plastyczek wykonywali jesiennego stworka. Zadanie na początku wydawało się trudne, ale ostatecznie zobaczcie co udało im się stworzyć.

Czytaj dalej…

Przenośne Planetarium
Autor: HP@sp3 6 czerwca 2016

20130102_08555525.05 my uczniowie klas 1a, 1f, 2c, 2e, 2f, 3c uczestniczyliśmy w zajęciach z dziedziny astronomii i mogliśmy poszerzyć swoją wiedzę o otaczającym nas świecie gwiazd i planet. Pokazy astronomiczne odbyły się w profesjonalnym Mobilnym Planetarium, gdzie mogliśmy zobaczyć jakie gwiazdy i gwiazdozbiory widoczne są na naszym niebie. Poza tym dowiedzieliśmy się w jaki sposób Księżyc i Słońce poruszają się względem siebie a także przyjrzeliśmy się podstawowym zjawiskom astronomicznym takim jak: wschód i zachód Słońca, zaćmienie Słońca i Księżyca, fazy Księżyca . Zajęcia te cieszyły się tak dużym zainteresowaniem, że z niechęcią opuszczaliśmy Planetarium dzieląc się jeszcze długo swoimi wrażeniami.

Warsztaty mydlarskie w naszej szkole
Autor: HP@sp3 14 października 2015

DSCF0013Klasy 1 a, 1 b, 2 e i 2 f wzięły udział w warsztatach mydlarskich, które odbyły się w naszej szkole. Każdy uczeń samodzielnie wykonał pachnące i kolorowe mydełka. Dzieci miały do wyboru różne wzory, wspaniałe owocowe i kwiatowe zapachy i niesamowite ozdoby glicerynowe, które zatopiły w mydełkach. Na koniec własnoręcznie wykonane mydełko zapakowały w ozdoby woreczek i opatrzyły dekoracyjną etykietą. Warsztaty bardzo się dzieciom podobały.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.