Wycieczka do Pszczyny klasa 3 f
Autor: Op@sp3 17 maja 2017

Wczoraj byliśmy z klasą w Pszczynie. Dojechaliśmy tam pociągiem. Trafił nam się stary pociąg, ale to było świetne przeżycie przejechać się taką maszyną. Pierwszym punktem zwiedzania Pszczyny był skansen. Widzieliśmy tam dużo rzeczy sprzed stu lat. Oglądaliśmy tam także opuszczone ule, demonstracyjne i aktualne z pszczołami. Następnie wyruszyliśmy na rynek i zawitaliśmy do kawiarenki na szybkie lody. Drugim punktem zwiedzania był zamek pszczyński. Były tam oryginalne meble, niektóre tapety, figury, fotele i wiele innych rzeczy. Wszystkie te rzeczy były z czasów pierwszej wojny światowej, a nawet wcześniej. Otrzymaliśmy wiele informacji z całej wycieczki. Wszystkich chętnych zapraszamy na „Ogrody księżnej Daisy” 19 – 21 maja 2017 na rynku w Pszczynie.

Bartek Waldon kl. 3 f

W czwartek 11.05 pojechaliśmy pociągiem do Pszczyny. Jechaliśmy starym pociągiem, według mnie było to fajne, ponieważ dowiedzieliśmy się jak kiedyś wyglądały pociągi, a dziś jest już coraz mniej takich pociągów. Później byliśmy w „Skansenie Ziemi Pszczyńskiej”. Widzieliśmy, jak ludzie kiedyś mieszkali. Były drewniane domy, mogliśmy zobaczyć ul od środka, były różne maszyny, które dawniej używano do uprawy roślin. Potem poszliśmy na rynek, na lody lub na sorbety. Byliśmy w zamku księżnej Daisy. W zamku widzieliśmy zbrojownię, w której były zbroje i bonie. Były tam oryginalne meble. Dowiedziałam, się, że księżna Daisy spała osobno ze swoim mężem i bardzo rzadko się widywali. W zamku nie podobało mi się to, że były wypchane prawdziwe zwierzęta. Wycieczka bardzo mi się podobała.

Magda Smołka kl. 3f Czytaj dalej…

Najlepszy szachista z Żor w naszej szkole-mamy MASTERSA!
Autor: Op@sp3 11 kwietnia 2017

W zeszłym tygodniu na turnieju szachowym Małych Arcymistrzów MASTERS reprezentowało naszą szkolę aż 9 uczestników!
Były to dzieci, które w swoich kategoriach zajęły miejsce w pierwszej dziesiątce, wszystkich szachistów startujących w finale było 30.
klasy I:
Igor Zaborski, 3f
Wiktor Wychrystenko, 3a
Bartosz Guziuk, 3f

Podczas turnieju wspaniale spisał się Igor Zaborski zajmujący I miejsce z kompletem, 7 wygranych partii.
Na wielkie brawa zasługuje również Mateusz Tomalak, któremu zabrakło troszeczkę szczęścia, ale silne czwarte miejsce wspaniale rokuje na przyszły rok. Podobnie uplasował się Artur Ferens zajmując piąte miejsce. W pierwszej dziesiątce miejsce zajął również Alan Skoczylas. Na wyróżnienie zasługuje Natalia Włodarczyk, która pierwszy raz startowała w tak dużym turnieju szachowym i świetnie sobie z nim poradziła.
Turniej organizowany w Niepublicznej SMS w Żorach przy współpracy: SP 3, ZS nr 5, SP 15, kończy tegoroczny cykl rozgrywek. Na kolejne emocje zapraszamy za rok.

Naszym reprezentantom dziękujemy, gratulujemy i liczymy na kolejne osiągnięcia :).

M. Kozyra

Przepis na czekoladę – kl.3e i kl.3f.
Autor: HP@sp3 5 kwietnia 2017

W związku z realizowanym słodkim tematem postanowiłam wraz z uczniami wykonać czekoladę domowym sposobem. Dzieci przyniosły składniki, wykonaliśmy czekoladę według przepisu i próbowaliśmy słodkości przez kilka dni. Kto chciałby wypróbować swoich sił jako cukiernik polecamy przepis : http://durszlak.pl/przepis/domowa-czekolada-b8b692c6-5afc-4dbf-b519-d2c500b174d5?c=tag&t=czekolada-domowa

Wychowawca i uczniowie klasy 3 e i 3 f  Czytaj dalej…

Koncert kolędowy dla rodziców
Autor: HP@sp3 12 stycznia 2017

9 stycznia, w poniedziałek zaprosiliśmy rodziców na koncert kolęd. Był duży tłum. Graliśmy na flażoletach kolędy, których się nauczyliśmy. Śpiewaliśmy kolędy. Kilku z nas popisało się umiejętnościami gry na innych instrumentach – trąbka, flet poprzeczny, pianino. Było ciekawie, dużo muzyki . Wszyscy na koniec klaskali czyli mamy nadzieję, że się rodzicom podobały nasze występy.

Uczniowie klasy 3f

Czytaj dalej…

WYCIECZKA DO KOPALNI „GUIDO”
Autor: HP@sp3 12 grudnia 2016

img-20161208-wa00188 grudnia br. klasy 3E i 3F wyjechały na wycieczkę do kopalni „GUIDO” w Zabrzu. Najpierw weszliśmy do budynku, w którym nasza pani kupowała bilety, a my czekaliśmy na przewodnika. Po jego przyjściu, każdy otrzymał kask na głowę i pan przewodnik zaprowadził nas do tak zwanego „serca” kopalni, którym była ogromna maszyna wyciągowa. Była tam też kapliczka św. Barbary – patronki górników. Potem poszliśmy do szybu, gdzie nasze klasy podzieliły się na 3 grupy, ponieważ musieliśmy zjechać windą, tzw. szolą.

Na kopalni wszyscy pracownicy pozdrawiają i witają się zwrotem SZCZĘŚĆ BOŻE. Gdy zjechaliśmy już 170 m pod ziemię, zaczęliśmy zwiedzanie. Dowiedzieliśmy się jak wyglądała praca górników 100 lat temu oraz jak pracują dziś. Potem zjechaliśmy na poziom 320 m pod ziemią. Tam widzieliśmy 2 kombajny i podajniki węgla, które bardzo hałasowały. Dużą atrakcją był dla nas przejazd podwieszaną kolejką.

W kopalni mocno się kurzyło, więc wszyscy byli troszeczkę brudni. Wszystkich szczegółów wycieczki Wam nie zdradzimy, żeby zachęcić Was do obejrzenia tego ciekawego miejsca.

Madzia Smołka, kl. 3F  Czytaj dalej…

LEKCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO w 3f
Autor: Oz@sp3 13 listopada 2016

Sport i rekreacja! Nie tylko realizujemy program, uczymy się nowych rzeczy, ale również korzystamy z pięknej jesiennej pogody. Pamiętajcie, że spacer na świeżym powietrzu jest bardzo ważny – każdego dnia!

„Czy to słota, czy pogoda spacer to przygoda zdrowa.

Biegaj w słońcu z deszczem klaszcz.

Zatańcz w śniegu z wiatrem skacz!”

Lili i Plaf

Klasa 3 f na warsztatach w MOK.
Autor: HP@sp3 3 października 2016

wp_20160922_11_03_02_proW dniu 22.09.2016 roku klasa 3 f wzięła udział w zajęciach ceramicznych w MOK-u. Tematyką zajęć były „Zwierzaki – cudaki”. Pani Nina, prowadząca zajęcia, uczyła nas nowej metody lepienia z gliny ciekawych zwierząt. Wszyscy uczniowie naszej klasy ulepili figurki wilków. Każdemu te figurki wyszły inaczej i wszystkie były ciekawe i śmieszne. Jedne miały śmieszne miny, inne były bardzo grube, a jeszcze inne chude. Każdy miał swój obraz wilka. Nie zabraliśmy ich jednak do domu ponieważ będą one wypalone w specjalnym piecu, żeby nabrały odpowiedniej twardości.

Julia Struniawska klasa 3f Czytaj dalej…

Przenośne Planetarium
Autor: HP@sp3 6 czerwca 2016

20130102_08555525.05 my uczniowie klas 1a, 1f, 2c, 2e, 2f, 3c uczestniczyliśmy w zajęciach z dziedziny astronomii i mogliśmy poszerzyć swoją wiedzę o otaczającym nas świecie gwiazd i planet. Pokazy astronomiczne odbyły się w profesjonalnym Mobilnym Planetarium, gdzie mogliśmy zobaczyć jakie gwiazdy i gwiazdozbiory widoczne są na naszym niebie. Poza tym dowiedzieliśmy się w jaki sposób Księżyc i Słońce poruszają się względem siebie a także przyjrzeliśmy się podstawowym zjawiskom astronomicznym takim jak: wschód i zachód Słońca, zaćmienie Słońca i Księżyca, fazy Księżyca . Zajęcia te cieszyły się tak dużym zainteresowaniem, że z niechęcią opuszczaliśmy Planetarium dzieląc się jeszcze długo swoimi wrażeniami.

Warsztaty mydlarskie w naszej szkole
Autor: HP@sp3 14 października 2015

DSCF0013Klasy 1 a, 1 b, 2 e i 2 f wzięły udział w warsztatach mydlarskich, które odbyły się w naszej szkole. Każdy uczeń samodzielnie wykonał pachnące i kolorowe mydełka. Dzieci miały do wyboru różne wzory, wspaniałe owocowe i kwiatowe zapachy i niesamowite ozdoby glicerynowe, które zatopiły w mydełkach. Na koniec własnoręcznie wykonane mydełko zapakowały w ozdoby woreczek i opatrzyły dekoracyjną etykietą. Warsztaty bardzo się dzieciom podobały.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.