Dobiegła końca II edycja Ogólnopolskiego Programu ,, Uczymy Dzieci Programować”, ale Trójka dalej bawi się w kodowanie :-)
Autor: UN 1 lutego 2019

Za nami II edycja ogólnopolskiego programu ,,Uczymy Dzieci Programować”. Edycja, w której poza typowymi, cotygodniowymi zadaniami pojawiły się również 3 dodatkowe wyzwania: Code Week z Uczymy Dzieci Programować, 100 lecie odzyskania niepodległości z Uczymy Dzieci Programować i Godzina kodowania z Uczymy Dzieci Programować. Przygotowane zajęcia udowodniły raz jeszcze, że nauka nie musi być nudna i można się uczyć również poprzez zabawę. Podczas wszystkich wyzwań wykorzystano klocki lego, korbo, ozoboty, roboty: Photon i Clementoni oraz kolorowe kubeczki, maty. Dzięki robotom dzieci w namacalny sposób przekonały się o tym, że programowanie jest niezwykle praktyczną dziedziną, która wykorzystywana jest w każdym obszarze ludzkiego życia. Programując z wykorzystaniem ozobotów, uczniowie są w stanie od razu zaobserwować efekty swojej pracy, co stwarza im przyjaźniejsze warunki do przyswajania wiedzy na zajęciach. Honorowy patronat nad programem objęli: Minister Edukacji Narodowej, Ministerstwo Cyfryzacji, Lubelski Park Naukowo Technologiczny, Prezydent Miasta Lublina, Mazowiecki Kurator Oświaty, Kuratorium Oświaty w: Lublinie, Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Gorzowie Wielkopolskim, Katowicach, Kielcach, Łodzi, Poznaniu, Rzeszowie, Opolu, Warszawie, Wrocławiu, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Gdańsku. Patronat medialny nad programem objęło Bliżej Przedszkola. W II edycji programu trwającej od 01.09.2018 r. do 31.01.2019r. wzięło udział ponad 4000 nauczycieli edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej oraz 80 000 dzieci. Do programu przystąpili i świetnie się bawili uczniowie klas: 1 b, 1 c, 2 a, 2 b, 2 c, 2 d , 3 a  z wychowawcami  oraz uczestnicy zajęć logopedycznych, zajęć z kodowania kl. IV, V z opiekunami. 

                                                szkolny koordynator: Urszula Niziołek

A tak uczniowie naszej szkoły pożegnali  II edycję.

Czytaj dalej…

Niech żyje bal !
Autor: UN 30 stycznia 2019

W piątek 25 stycznia 2019 r. w CER w Osinach odbył się bal karnawałowy. Był to dzień niecierpliwie oczekiwany przez wszystkich uczniów klasy 2c. Dzieci przebrane w kolorowe stroje wcieliły się w bohaterów znanych bajek i filmów. Wszyscy przy dźwiękach muzyki bawili się wyśmienicie! Zabawa urozmaicana była ciekawymi zabawami sprzed lat i konkursami. W czasie przerwy dzieci miały czas nie tylko na słodki poczęstunek. Była to również okazja do wykonania sobie pamiątkowych zdjęć w karnawałowych przebraniach. Niestety radosna zabawa musiała się skończyć. Zadowoleni i pełni wrażeń uczniowie wrócili do swoich domów. Wspólna zabawa przyniosła wiele radości, a to było głównym celem tego balu.

wychowawca Teresa Moś


Autor: UN 30 stycznia 2019

29 stycznia br uczniowie klasy 1a,  2c i 3a wzięli udział w zajęciach o smogu prowadzonych przez uczennice średniej szkoły ogólnokształcącej.

STOP SMOG to projekt edukacyjny, który został opracowany pod kierunkiem Pani dr Marzeny Gancarczyk-Gola i uczennice klasy 2d pierwszego Liceum Ogólnokształcącego w Żorach.

Czytaj dalej…


Autor: UN 25 stycznia 2019

Zimowe słonko patrzy wesoło,

już Babcia z Dziadkiem stoją przed szkołą!


22 stycznia w klasie 2c miała miejsce ważna uroczystość – Dzień Babci i Dziadka. Była ona wyjątkowa, pełna uśmiechu i radości. Dzieci przygotowały dla swoich babć i dziadków specjalny program artystyczny, recytowały wiersze, śpiewały piosenki i tańczyły. Wielu babciom i niejednemu dziadkowi łezka kręciła się w oku. Wnuczęta obdarowały swoich ukochanych gości upominkami, które same wykonały. Były to piękne medale dla SUPER BABCI i SUPER DZIADKA. Na koniec uroczystości Babcie i Dziadkowie zostali zaproszeni na słodki poczęstunek.

Babciom i Dziadkom życzymy wszelkiej pomyślności w życiu, a Rodzicom dziękujemy za pomoc w zorganizowaniu tej uroczystości.

uczniowie kl.2c wraz z wychowawczynią

Wyniki szkolnego konkursu matematycznego klas drugich „Żaczek”.
Autor: UN 21 stycznia 2019

W dniu 9 stycznia 2019r. odbyły się szkolne eliminacje do Międzynarodowego Konkursu Matematycznego „Kangur 2019”. W konkursie tym wzięło udział 26 najlepszych matematyków z każdej  klasy drugiej. Uczniowie rozwiązywali zadania matematyczne o zróżnicowanym charakterze:  nietypowe i wykraczające treściami poza program klasy drugiej, łamali sobie głowy rozszyfrowując łamigłówki i zagadki matematyczne. 

Zwycięzcami konkursu zostali:

1.Michalina Szafraniec  kl. 2b

2.Karol Ciupka ucz. kl. 2d

3.Kacper Barnat ucz. kl.2a

4.Mateusz Faryna kl.2a, Witold Wyrobek ucz. kl.2a

5.Myron Ozhyievskyi ucz. kl. 2c , Stanisław Witkiewicz ucz. kl.2a

 Gratulujemy zwycięzcom i życzymy sukcesu w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym „Kangur 2019” , który odbędzie się w marcu br.

 

Hour of code 
Autor: UN 16 grudnia 2018

 

Godzina Kodowania (Hour of code) jest globalną inicjatywą Tygodnia Edukacji Informatycznej adresowaną do uczniów, nauczycieli i innych osób z całego świata. Cieszy się również dużą popularnością w Polsce.

 

Łamigłówki udostępniane w ramach Godziny Kodowania są bardzo interesującym i wciągającym wprowadzeniem do programowania, a inne aktywności oferowane przez tę inicjatywę mogą służyć do dalszego rozwijania umiejętności programowania. Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w tej inicjatywie już po raz trzeci. Przez cały tydzień (3-9 XII) wykonywali różne aktywności związane z kodowaniem w ramach wyzwania Godzina Kodowania z Uczymy Dzieci Programować. Korzystały z aplikacji Kodable, Run Marco, Lightbot. Układali na macie kolorowe kubeczki. Tworzyli skrypt przy pomocy cyfr i strzałek ruchu, który doprowadzał Mikołaja przez labirynt do prezentów. Kolorowali obrazki  zakodowane za pomocą danych z osi współrzędnych. Wszyscy świetnie bawili się.

Czytaj dalej…

Podziemna przygoda w Kopalni Srebra i Sztolni Czarnego Pstrąga w Tarnowskich Górach.
Autor: MM 16 grudnia 2018

We wtorek 12 grudnia klasy 3a, 3b i 2c wybrały się na wycieczkę autokarową do Tarnowskich Gór. Nasza przygoda rozpoczęła się od wędrówki alejkami Parku Repeckiego. Podczas spaceru naszym oczom ukazały się dwa okrągłe budynki. Wewnątrz każdego z nich znajduje się wejście prowadzące do podziemnych przystani dla łodzi, którymi przemierzyliśmy 600-metrowy odcinek Sztolni Czarnego Pstrąga. Szyb, w którym wsiedliśmy do łodzi nosi nazwę Sylwester, drugi budynek to szyb Ewa. Całość trasy to najstarszy w Polsce podziemny przepływ łodziami fragmentem XIX-wiecznej Sztolni Głębokiej Fryderyk. Jest to najdłuższa tego typu atrakcja w Polsce. „Przewodnik, niczym wenecki gondolier przeprawia turystów od jednego szybu do drugiego, pchając łodzie, a zarazem snując opowieści górnicze o historii tarnogórskich podziemi, niezwykłych maszynach parowych, legendarnych gwarkach, a także o skarbniku i czarnych pstrągach. Płynąc obserwujemy ociosy skał, na których widoczne są pionowe rowki, czyli ślady otworów strzałowych. Do budowy obiektu wykorzystywano bowiem proch czarny. Aurę tajemniczości tworzy światło lamp karbidowych zainstalowanych na dziobie każdej łodzi. Sunąc po krystalicznie czystej wodzie, wypełnione turystami łodzie przepływają przez cztery murowane bramy (Pamięci, Odważnych, Szczęśliwych i Leniwych). Każda z nich skrywa tajemnice związane z budową tego arcydzieła podziemnej hydrotechniki. W migotliwym świetle wprawne oko może dostrzec pływające pstrągi. Wydają się być czarne, stąd też przyjęła się nazwa – Sztolnia Czarnego Pstrąga, która funkcjonuje po dzień dzisiejszy.”

Po pełnej wrażeń przeprawie łodziami, udaliśmy się do Kopalni Srebra. Weszliśmy do budynku nadszybia kopalni, gdzie znajduje się nowoczesne centrum edukacji o tarnogórskim górnictwie kruszców srebra, ołowiu i cynku.

Po wizycie w Muzeum Górnictwa ubraliśmy kaski, wsiedliśmy do górniczej windy i poprzez szyb Anioł zjechaliśmy na głębokość 40,5 m. „Tu rozpoczyna się niezwykła podróż przez podziemia wpisane w lipcu 2017 roku na Listę światowego dziedzictwa UNESCO. W czasie wędrówki turyści oglądają wykute w skale przodki górnicze, chodniki transportowe i potężne komory powstałe na przełomie XVIII i XIX w. Labirynt korytarzy, z których najniższy fragment ma wysokość ok 140cm, to pozostałość po działającej do 1913 r. królewskiej kopalni kruszców Fryderyk. Zwiedzający poznają tylko niewielką część potężnego kompleksu, który powstawał od 1784 r. Szlak dla turystów liczy 1740 m i łączy ze sobą trzy dawne szyby górnicze: Anioł, Żmija i Szczęść Boże. Surowe warunki panujące w podziemiach kopalni, charakteryzujące się niską temperaturą i dużą wilgotnością powietrza, pozwalają poczuć klimat dawnej górniczej pracy. By dodatków ożywić atmosferę zwiedzania, podziemia zostały wypełnione efektami dźwiękowymi. I tak z oddali można usłyszeć odgłosy ciężkiej pracy gwarków, kopalnianego zawału, jadących wózków oraz robót strzałowych.”

Jedną z największych atrakcji trasy była jednak przeprawa łodziami, które kursują między dwoma przystaniami zlokalizowanymi przy szybach Szczęść Boże i Żmija. Podróż dawnym chodnikiem odwadniającym dostarczyła nam niezapomnianych przeżyć.

Na koniec naszej wycieczki mogliśmy zakupić w małym muzealnym sklepiku różnego rodzaju minerały i inne pamiątki.

Czytaj dalej…

CZEKAJĄC NA MIKOŁAJA
Autor: MM 14 grudnia 2018

Z wielką radością szykowaliśmy się do tego spotkania.. W tym dniu zrobiliśmy nietypowe portrety Mikołaja. Czekając na gościa, śpiewaliśmy mikołajkowe piosenki.  Nagle drzwi się otworzyły i do naszej klasy wszedł Mikołaj z Aniołkami i Diabełkami. Ileż było radości. A na koniec dostaliśmy słodki upominek.

uczniowie klasy 2c

 

Czary-mary,  niech się spełnią andrzejkowe czary!
Autor: UN 2 grudnia 2018

W tym roku również świętowaliśmy „Andrzejki”. Wszystkich przekraczających próg klasy 2c czekał tajemniczy andrzejkowy nastrój. Dzieci mogły, jeśli tylko chciały, zajrzeć w przyszłość, sprawdzić, co je czeka.  Podczas zajęć rozwiązywały krzyżówki, zadania, czytały i uzupełniały teksty, kodowały.  Była też zabawa. Przy dźwiękach muzyki wszyscy bawili się naprawdę wspaniale. Były wróżby, a jakże! Uczniowie z chęcią wprawiali w ruch magiczne, andrzejkowe koło fortuny. Wróżki, które pojawiły się na popołudniowym spotkaniu również uchyliły im rąbek tajemnicy tego, co może przynieść los. Czy wróżby się spełnią – przyszłość pokaże. Pewne jest to, że było w tym dniu wiele radości, niespodzianek, a przede wszystkim dużo wspólnej zabawy.

                                                                                                                    Teresa Moś

Czytaj dalej…

Dzień Pluszowego Misia
Autor: MM 27 listopada 2018

Światowy Dzień Pluszowego Misia przypada co roku 25 listopada. W piątek i poniedziałek uczniów klasy 2c odwiedziły misie duże i małe, bure i kolorowe, z kokardką i w kubraczku. Nie było w klasie osoby, która przyszłaby bez swojego przyjaciela – Misia. Zabawy zaczęły się od poznania naszych gości. Misie stały się również inspiracją do powstania Misia z papierowych tacek, rozwiązywania misiowych zadań czy tworzenia kolorowych, zakodowanych tras dla Ozobotów. Po raz pierwszy zakodowany przez uczniów robocik, jego sposób poruszania się i efekty świetlne wprawiły ich w zachwyt. Zajęcia z misiami wywołały u dzieci wiele uśmiechów i radości.

wych. Teresa Moś

Czytaj dalej…

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij