Program „Czytanie ma moc”
Autor: Op@sp3 23 czerwca 2021

Baner programu "Czytanie ma moc"Klasy Ib, Ic, IIa, IIb, IIc, IIIa, IIIb, IIIc i IIId w minionym roku szkolnym wzięły udział w programie „Czytanie ma moc”. Głównym celem akcji było rozwijanie i promowanie czytelnictwa wśród dzieci, na podstawie wartościowych, niosących walory edukacyjne książek wydawnictwa Znak Emotikon, które jednocześnie dostarczały dzieciom radości, rozwijały wyobraźnię i zachęcały do czytania. Uczniowie bardzo chętnie i aktywnie uczestniczyli w lekcjach realizowanych w ramach programu. Dla klas pierwszych były to „Warsztaty słowa”, które poszerzały zasób słownictwa dzieci, uczyły nowych znaczeń, świadomego i twórczego posługiwania się językiem. Dla klas drugich zaplanowano „Warsztaty wyobraźni”, które pokazywały siłę ludzkiej kreatywności i uczyły dzieci myśleć i działać poza schematami. Dla klas trzecich przygotowano natomiast „Warsztaty przygody”, w których skupiono się na akcji, zaskakujących przypadkach i emocjach związanych z przygodą.

W naszej szkole uczniowie klasy IIIa najbardziej polubili bohaterów książki Anne Goscinny & Catel pt. „Lukrecja”,  w klasie IIId największym zainteresowaniem cieszyła sią książka Katarzyny Gacek pt. „Supercepcja Początek”, natomiast klasa IIc największą sympatią obdarzyła bohaterów książki Andrzeja Maleszki „Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”.

Warsztaty były bardzo, bardzo ciekawe i chętnie będziemy je kontynuować w przyszłym roku szkolnym. Czytaj dalej…

PROJEKT ,,W ŚWIECIE BAJEK”
Autor: UN 20 czerwca 2021

Klasy 1 a, 1 c, 3 a i 3 b uczestniczyły w projekcie pt. „W świecie bajek”. Akcję zaproponowali uczniowie Zespołu Szkół nr 1 w Żorach, licealiści z „Miarki”. Dzieci słuchały bajek napisanych przez uczniów żorskiego liceum. Następnie rozwiązywały zadania, odnajdywały w bajkach morały, które są wskazówkami do tego, by stawać się lepszym dla innych. Bajki były bardzo ciekawe i interesujące, bardzo się dzieciom podobały. Zadania online do bajek aktywizowały uczniów, utrwalały treści. A oto kilka prac do bajki o dinozaurze, narysowanych przez uczniów z klasy 1 a. 

Program „Owoce i warzywa oraz mleko w szkole”
Autor: Op@sp3 14 czerwca 2021

„Owocowy_zawrót_głowy"- Uczniowie klasy 1c prezentują prace plastyczne.W mijającym roku szkolnym uczniowie wzorem poprzednich lat, korzystali z programu „Owoce i warzywa oraz mleko w szkole”. Podczas nauczania zdalnego było to wprawdzie niemożliwe, ale w klasach na bieżąco realizowano tematy związane ze zdrowym odżywianiem. Dzieci układały piramidy żywieniowe, tworzyły zdrowe jadłospisy, przygotowywały kanapki oraz oglądały filmy edukacyjne i rozwiązywały różnorodne zadania online. W maju uczniowie klas 1-3 już w klasach z wychowawcami wzięli udział w podsumowaniu akcji. Klasy pierwsze pracowały w oparciu o hasło „Owocowy zawrót głowy”. Dzieci obejrzały film pt.: „Ekipa Chrumasa- „Słodkie złego początki”, na podstawie którego rysowały owocowe ludziki. Klasy drugie pracowały w oparciu o hasło „Gdy zjadasz warzywa, zdrowia ci przybywa.” Dzieci obejrzały film pt.: „Ekipa Chrumasa- Zombie atakują”, a następnie zastanawiały się, co można zrobić z niezjedzonych warzyw. Tworzyły graficznie sałatki warzywne i lepili warzywa    z plasteliny. Natomiast klasom trzecim przyświecało hasło „Mleczna kraina”. Dzieci obejrzały film pt.: „Skąd się bierze mleko”, następnie tworzyły zbiory produktów, które zrobione są z mleka.

Wszystkie klasy obejrzały także film edukacyjny pt.: „Staś i Ola- Warzywa i Owoce”. Wykonane prace zostały rozwieszone na korytarzu szkolnym w ramach promocji zdrowego odżywiania.

Katarzyna Krupa

Teresa Moś

Zapraszamy do galerii: Czytaj dalej…

Międzynarodowy Dzień Matematyki
Autor: UN 21 marca 2021

W tym roku po raz pierwszy obchodzony był  Międzynarodowy Dzień Matematyki, proklamowany Rezolucją 40. Sesji Konferencji Generalnej UNESCO w listopadzie 2019 roku. Wcześniej w niektórych krajach 14 marca obchodzony był jako Dzień liczby Pi.

Międzynarodowy Dzień Matematyki ma na celu podkreślenie roli nauk matematycznych. Hasło obchodów „Matematyka jest wszędzie” wskazuje na matematykę jako część dziedzictwa kulturowego ludzkości, stanowiącą podstawę wszelkich technologii i jednocześnie narzędzie rozwoju.

Uczniowie klas I-III  mieli okazję przekonać się, że matematyka to nie tylko trudne zadania, liczby, ale również znakomita zabawa i pasjonująca przygoda.

Wojewódzka akcja informacyjno-edukacyjna pt. „Wirusoochrona” w klasach 1-3
Autor: Op@sp3 11 marca 2021

Uczniowie z edukacji wczesnoszkolnej pod okiem wychowawców przez ostatnie dwa tygodnie brali udział w akcji „Wirusoochrona” zorganizowanej przez rybnicki sanepid. W klasach przeprowadzono cykl lekcji otwartych dla innych nauczycieli. Dzięki czemu dzieliliśmy się naszymi umiejętnościami i wiedzą z innymi wychowawcami. Podczas zajęć nauczono dzieci jak korzystać z aplikacji dotyczących zdrowego jedzenia (2a), wykonano zdrowe zakupy (2a), bawiono się piramidą żywieniową (2c), przeprowadzano doświadczenia ukazujące potrzebę mycia rąk (2b), zorganizowano przedstawienie (1b), utrwalano wiedzę poprzez rozwiązywanie krzyżówek, rebusów, kolorowanek, zabaw i gier (1c,2d, 3a, 3d)  Czy to wszystko? Nie! Zapraszam do obejrzenia galerii 😉

Lekcje otwarte w ramach projektu „Czytanie ma moc”
Autor: Op@sp3 1 marca 2021

Uczennica korzysta ze smarphona w ramach zajęć z TIK.W klasie 3a przeprowadzono trzy lekcje otwarte w ramach zajęć kreatywnych. Tematem w/w lekcji była piękna książka dla dzieci pt. „Lukrecja”. Dzieci przez trzy kolejne poniedziałkowe lekcje poznawały tytułową bohaterkę oraz jej niezwykłą rodzinę. Wykonali szereg zadań z wykorzystaniem tablicy multimedialnej oraz smartfonów.

Zajęcia zrealizowano na podstawie materiałów do projektu czytelniczego „Czytanie ma moc-warszaty przygody” dla klas 3. Efektem finalnym naszych zajęć jest własnoręcznie wykonany album rodzinny każdego ucznia klasy 3a z wykorzystaniem TIK.
Małgorzata Muras

Czytaj dalej…

Dzień Bezpiecznego Internetu w edukacji wczesnoszkolnej
Autor: Op@sp3 15 lutego 2021

W tym roku po raz kolejny włączyliśmy się w obchody „Dnia Bezpiecznego Internetu”. Hasło akcji „Działajmy razem”, nabiera w tym roku szczególnego znaczenia, gdyż jedynie wspólny wysiłek zarówno dorosłych – rodziców i profesjonalistów, jak i samych dzieci i młodzieży, zapewnić może bezpieczeństwo w czasie częstego korzystania z sieci podczas pandemii i zdalnej edukacji.

Dzieci z klas 1-3 tworzyli galerie prac na temat „Zasad bezpiecznego korzystania z Internetu” (3a), tworzyli krzyżówki(3d), mapy myśli, wygaszacze ekranu(3b)czy nawet książeczki z zasadami (2a). Dzieci miały okazję odkodowywać hasła w postaci kodów QR, pracować w aplikacji Quiver, zaprojektować wymarzony smartfon i trasę dla ozobotów (1b)  oraz kodować myszkami trasę prowadzącą przez mnóstwo zagrożeń zastawianych przez Sieciuchów (2b). Uczniowie wykonali również zakodowane prace plastyczne (2c).

Okazuje się, że nasze szkolne Sieciaki wspaniale odnajdują się w gąszczu internetowych pułapek.

Brawo za zaangażowanie dla wychowawców i dzieci!

Światowy Dzień Mycia Rąk
Autor: Op@sp3 21 października 2020

Dzieci demonstrują poprawne mycie rąk.Uczniowie z edukacji wczesnoszkolnej dnia 15 października obchodzili Światowy Dzień Mycia Rąk. Wspierając profilaktykę podczas pandemii, dzieci utrwalały zasady dokładnego mycia rąk. Przeprowadzały pogadanki i pokazy dla swoich rówieśników. Akcje wsparła firma Lakma, która sprezentowała upominki dla każdego ucznia. Dziękujemy!

 

 

 

 

Czytaj dalej…

ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA
Autor: UN 18 października 2020

Po raz kolejny nasza szkoła wzięła udział w międzynarodowej akcji pod tytułem „Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia”. Impreza odbywała się już po raz 10! Dzieci z klas 1-3 zamieniały się w ekspertów i sprawdzały u dorosłych znajomość tabliczki mnożenia. W szkole odbył się również konkurs dla  klas IV – VI , uczniowie rozwiązywali zadania związane z tabliczką mnożenia, a także nauczyli się sposobów na szybkie mnożenie pamięciowe. Radość dzieci była ogromna! Cieszyły się, że mogą poprzez zabawę skonfrontować swoje umiejętności z dorosłymi np. w żorskiej bibliotece, drugim budynku SP3 czy nawet dzwoniąc do rodziców i nauczycieli szkoły. Tego dnia uczniowie poszerzali swoją wiedzę z tabliczki mnożenia: przeprowadzając wywiady, grając w gry karciane, kodując, kolorując… po prostu bawiąc się matematyką! Takim zaangażowaniem udowadniamy, że matematyka jest Królową Nauk;). Efekty zobaczcie sami.

Koordynatorzy

 

Międzynarodowy Dzień Kropki
Autor: UN 21 września 2020

15 września uczniowie klas I-III  wraz z wychowawcami obchodzili  Dzień Kropki. Na lekcjach oglądali film o małej Vashti , która dzięki kropce uwierzyła w siebie. Kilkanaście lat temu powstała tradycja Międzynarodowego Dnia Kropki. To wielkie święto kreatywności, odwagi i zabawy. Uczniowie rozmawiali o swoich talentach i zdolnościach. Mnóstwo kolorowych kropeczek, kropek, krop zagościło w naszych salach. W tym dniu nikt nie był „ w kropce”, za to wszyscy byli „zakropkowani”. Zwracali tym samym uwagę na to, że warto wierzyć w siebie. 

Czytaj dalej…

Skip to content

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij