Sprawozdanie naszych koleżanek w Malty
Autor: MF@sp3 23 września 2016

W dniach od 17.07.do 23.07.2016r.odbyła się mobilność naszej kadry nauczycielskiej na Maltę w ramach projektu Erasmus +.Temat naszego kursu brzmiał: ICT for Collaborative, Project -Based, Teaching and Learning. Celem kursu było doskonalenie umiejętności językowych i interpersonalnych, a przede wszystkim poznanie narzędzi takich jak: Weebly, Kahoot, Prezi, Stop Motion Animation, eTwining, Digital Story Telling. Zajęcia odbywały się codziennie w godzinach od 9.00 do 14.30. w kolegium Św. Klary w Pembroke, prowadzone przez trenerów firmy Smart Solutions. Zajęcia odbywały się w dobrze wyposażonej sali komputerowej. Zajęcia prowadzili różni wykładowcy, którzy w sposób przystępny przekazywali swoją wiedzę.

Mieliśmy również możliwość współpracy z nauczycielami z wielu krajów Europy    m. in. z Finlandii, Hiszpanii, Rumunii i Niemiec. Zajęcia zakończyły się stworzeniem w międzynarodowych grupach prezentacji  z wykorzystaniem nabytych na kursie umiejętności.
Zdobyta wiedza posłuży nam w dalszej pracy, aby uatrakcyjnić  prowadzone zajęcia z uczniami w  szkole.
Malta to przede wszystkim przepiękna wyspa, więc miałyśmy również możliwość podziwiania jej niesamowitych krajobrazów. Wspólnie z naszymi koleżankami i kolegami z różnych krajów Europy odbyliśmy dwie wycieczki m. in. do stolicy Malty, Valletty oraz Mdiny -najstarszego miasta na wyspie, dawnej stolicy Malty, położonej  w centralnej części wyspy. Jest to średniowieczne miasto z wąskimi, cichymi uliczkami, położone na wzgórzu, skąd roztacza się szeroki widok na wyspę.
W południowej części wyspy zobaczyliśmy niezwykłe miejsce Ħaġar Qim czyli stanowisko archeologiczne, w którym zachowały się świątynie datowane na I i III tysiąclecia  p. n.e. Miejsce to, podobnie jak Mdina, zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Ponadto podczas wycieczek poznaliśmy codzienną kulturę Maltańczyków. Mieliśmy możliwość degustacji wspaniałych lokalnych potraw. Podczas wycieczki do Valetty w restauracji Nenu wraz z gospodarzem, przygotowaliśmy tradycyjną maltańską ftirę– placek przypominający włoska pizzę.
Wyjazd na Maltę to była również możliwość zobaczenia wspaniałych miejsc turystycznych, rekreacyjnych i widokowych takich jak Blue Grotto, Blue Lagoon  czy wyspa Gozo.

Skip to content

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.