Kolejne działania projektowe 2016/2017
Autor: MF@sp3 5 stycznia 2017

Efekty udziału nauczycieli SP3 w projekcie:  Europeizacja Szkoły poprzez systemowe wprowadzanie nowatorskich metod nauczania w codzienny proces edukacyjny

W roku szkolnym 2015/16 odbyły się dwie mobilności. Jedna miała miejsce na grecką wyspę Santorini, a celem kolejnej była Malta. Obie dotyczyły wprowadzania nowoczesnych metod nauczania w codzienny proces edukacyjny.

Pierwszy kurs,  pod nazwą Sharing Landscapes, dotyczył nowej metody nauczania zwanej: Outdoor teaching /mobile learning.

Drugi kurs: ICT for collaborative learning and teaching, dotyczył udoskonalenia umiejętności informatyczno-komputerowych, a jego głównym celem było doprowadzenie do rozpoczęcia międzynarodowych projektów edukacyjnych prowadzonych przez uczestników, dzięki nabytym zdolnościom i nawiązanym kontaktom.

Oba kursy były prowadzone w języku angielskim i oba były niezwykle interesujące. Dzięki nim nauczyciele naszej szkoły poszerzyli wiedzę informatyczną, dzięki czemu mogli urozmaicać swoje lekcje i wprowadzić do harmonogramu pracy szkoły nowe kółka zainteresowań. Programy jakie poznali to m.in. Prezi, Stop Motion Animation. Nauczyli się tworzyć e-blogi, strony www, rozpoczęli projekty e-twiningowe, przeszli warsztaty z edycji cyfrowej obrazu i dźwięku, tworzyli interaktywne quizy, cyfrowe książki z podkładem audio, i poznali wiele innych świetnych programów.

W roku szkolnym 2016/17 uczestnicy kursów podjęli działania w celu rozpowszechnienia zdobytych wiadomości i umiejętności. Odbyły się m.in. warsztaty dla pozostałych nauczycieli SP3 oraz lekcje dla uczniów z wykorzystaniem poznanych programów i aplikacji.

W październiku zorganizowano warsztaty, w których uczestnicy poznali program PREZI do tworzenia prezentacji multimedialnych. Jest to alternatywny program do Power Pointa. Dzięki niemu zarówno nauczyciele, jak i uczniowie będą mogli prezentować swoje osiągnięcia, działalność klas czy urozmaicać tematy lekcji.

W listopadzie odbyły się „Kahoot-warsztaty”, na których uczestnicy dowiedzieli się o możliwościach wdrażania ITC w codzienną pracę  nauczyciela. Kahoot quizes oferują szerokie możliwości i pomysły na ciekawe zajęcia dla nauczycieli i uczniów.  Na warsztatach nauczyciele poznali zalety tego programu: tworzenie  gier edukacyjnych, możliwość wyboru z gotowych szablonów, łatwość dostępu i instalacji, możliwość odtwarzania w czasie rzeczywistym z innymi graczami ze 180 krajów.

Obydwa programy sprzyjają wspólnemu uczeniu się, pogłębiają oddziaływanie pedagogiczne poprzez konkursy i współzawodnictwo oraz są całkowicie darmowe.

Z owoców projektu Erasmus korzystają również uczniowie naszej szkoły. Nowe programy i aplikacje nauczyciele  wdrażają do swojej pracy dydaktycznej. Matematyka z tabletem wcale nie jest trudna i nudna! Staje się niesamowicie fascynująca. Na przykład na zajęciach komputerowych uczniowie przy pomocy tabletów stawiali pierwsze kroki programowania. Wykorzystali do tego gry „Kodable”, „Run Marco” oraz „Lightbot”.

Wszystkie te działania są wdrażane w celu urozmaicania i zmieniania na lepsze pracy dydaktycznej naszej szkoły.

Już wkrótce pochwalimy sie kolejnymi działaniami, zaplanowanymi na luty 2017.

Skip to content

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij