Jeśli czegoś nie znamy, to tego nie pokochamy.
Jeśli nie pokochamy, to nie ochronimy.
Jakub Małecki, Początek końca? Rozmowy o lodzie i zmianie klimatu
W wyniku wyniszczającej, często bezmyślnej działalności człowieka dalsze funkcjonowanie świata i ludzkości jest poważnie zagrożone, co potwierdzają w swoich raportach agendy Unii Europejskiej i Organizacji Narodów Zjednoczonych.
Do najpoważniejszych kryzysów należą niewątpliwie: postępująca, niekorzystna zmiana klimatu i stopniowy zanik bioróżnorodności. Aby zatrzymać te procesy, wszyscy ludzie, organizacje i instytucje muszą ze sobą współpracować w zakresie ochrony środowiska. Szkoła również może i powinna włączać się w dyskusję na temat współczesnych wyzwań globalnych i ekologicznych oraz podejmować konkretne działania na rzecz kształtowania pożądanych postaw i zachowań proekologicznych.
Innowacja Inspirujemy do bycia EKO – 8 wyzwań ekologicznych z TIK ma na celu edukować i promować działania ekologiczne, a ich dokumentacja będzie oparta na wykorzystaniu nowoczesnych technologii, które w ostatnim czasie towarzyszą nam w szkole niezależnie od nauczanego przedmiotu.
Uczniowie naszej szkoły również przyłączyli się do innowacji i wraz z nauczycielkami biologii postanowili wykonywać zadania ujęte w harmonogramie. W każdym miesiącu będą zrealizować jedną aktywność z wykorzystaniem narzędzi TIK i umieszczać na stronie strony.
Ksenia Dźwigońska i Iwona Gajos