W maju co roku obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Scratcha. W tym roku wyjątkowo świętowanie przypadło na cały miesiąc maj. Na świecie odbędzie się jednocześnie kilkaset wydarzeń promujących kodowanie w programie Scratch. W ostatnim tygodniu maja uczniowie klas I-III wraz z wychowawcami oraz rodzicami uczcili urodziny Scratcha podczas nauki zdalnej.
Uczniowie klas pierwszych zakodowali torty urodzinowe dla Scratcha na wirtualnej macie do kodowania.
Uczniowie klas drugich zaszyfrowali urodzinowe prezenty.
Uczniowie klas trzecich stworzyli projekty w języku Scratcha- to wizualny język programowania dla najmłodszych. Cechą, która go wyróżnia, jest brak konieczności pisania kodu komputerowego – elementami składni tego języka nie są komendy pisane, a wizualne elementy – „klocki” kodu, które należy ze sobą połączyć. Język Scratch, co jest istotne w przypadku uczenia dzieci, pozwala bardzo szybko osiągać efekty programowania.
10 marca świętowaliśmy w naszej szkole Dzień Matematyki! W ten sposób dołączyliśmy do ponad 2200 polskich szkół, które obchodziły to nietypowe święto „królowej nauk”. W Polsce pierwsze obchody Dnia Matematyki odbyły się 12 marca 2014 roku z inicjatywy Stowarzyszenia Doskonalenia i Rozwoju 4improve.
Światowy Dzień Matematyki ma na celu pokazanie uczniom, że ,, królowa nauk” może być bardzo przyjemna. Jest to dyscyplina przydatna w wielu dziedzinach życia. Wykorzystuje się ją np. podczas robienia zakupów, grania w różne gry, mierzenia czasu, projektowania, a nawet podczas gotowania i przygotowywania posiłków. Doskonale o tym wiedzą uczniowie klas: 3a i 3d, którzy realizują projekt ,, Matematyka z klasą”. Podczas zajęć dzieci poznają zastosowanie matematyki w architekturze, projektowaniu mody, dietetyce, ekonomii i logistyce. W tym roku Dzień Matematyki odbył się pod hasłem ,, Ziemia się liczy”. Uczniowie klas I-III udowodnili, że matematyka otacza nas wszędzie i mamy z nią do czynienia niemal w każdym aspekcie naszego życia. Wszyscy świetnie się bawili.
Urszula Niziołek
W piątek 14 lutego cała społeczność szkolna świętowała Walentynki. Uczniowie klasy 1a również obchodzili to radosne święto. Już w czwartek udekorowali klasę czerwonymi balonami oraz wykonali piękne papierowe serca. W piątek z samego rana każdy uczeń wrzucił do pudelka zrobioną własnoręcznie walentynkową kartkę w kształcie oczywiście serduszka. W tym szczególnym dniu odwiedziły nas również ozoboty, które przemierzały wykonane przez dzieci trasy na dwóch serduszkach. Dzieci rozkodowały także czerwone serce na kartach pracy. Na zakończenie walentynkowej zabawy każde dziecko wylosowało z pudelka liścik z walentynkowym wierszykiem oraz otrzymało lizaka oczywiście w kształcie serca. Cały dzień upłynął nam pod znakiem płynącej z serca miłości.
Uczniowie klasy 1a z wychowawcą
We wtorek 4 lutego w naszej szkole odbył się bal karnawałowy dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Był to dzień niecierpliwie oczekiwany przez wszystkie dzieci. Po południu duża sala gimnastyczna zamieniła się w salę balową przyozdobioną w różnokolorowe łańcuchy, serpentyny, balony. Zjawiskowy wystrój sali wprowadził dzieci w wesoły nastrój i zachęcił do wspólnej zabawy. Wśród uczestników trudno było rozpoznać uczniów, którzy wcielili się w bohaterów znanych bajek i filmów. Wszyscy przy dźwiękach muzyki bawili się wyśmienicie! W czasie przerwy dzieci miały czas na słodki poczęstunek. Była również okazja do wykonania sobie pamiątkowych zdjęć w karnawałowych przebraniach. Czytaj dalej…
Kodowanie to wspaniała zabawa! Uczniowie klasy 1a uwielbiają zajęcia, na których mogą doskonalić logiczne myślenie, rozwiązywać problemy i planować, a właśnie zabawy z kodowaniem spełniają te warunki. Niedawno uczniowie wzięli udział w Hour of Code. A ponieważ zbliża się Boże Narodzenie, to i kodowanie było świąteczne. Dzieci najpierw odkodowały w 4 grupach obrazek, który ułożyły wspólnie z kolorowych kubeczków. Okazało się, że to zielono- biała zimowo – świąteczna choinka. Następnie same wymyślały rożne układy z kubków, które mogły by pasować do Bożego Narodzenia: aniołki, dzwoneczki, łańcuchy itp. Na koniec każdy pierwszoklasista zmierzył się z samodzielnym rozkodowaniem obrazka. Z gotowych prac ułożyliśmy piękny napis „WESOŁYCH ŚWIĄT”. Dzieci zdziwiły się, że litery też można zakodować! Zabawa w kodowanie w 1a na pewno nie skończy się na jednej godzinie .
Wychowawca klasy
Katarzyna Krupa
Tradycje andrzejkowe mają bardzo długą historię. Dawniej wróżby andrzejkowe traktowane
były niezwykle poważnie. Dzisiaj traktujemy je z przymrużeniem oka. Podczas
andrzejkowego wieczoru wróżą sobie wszyscy – dorośli, dzieci, dziewczęta oraz chłopcy.
Klasy pierwsze spotkały się w andrzejkowy wieczór, by poznać swoją przyszłość.
Przepowiednie dostarczyły wszystkim wiele radości i śmiechu, a w rolę tajemniczych wróżek
wcieliły się mamy naszych uczniów.
Wszyscy wspaniale się bawili, humory dopisywały, a przepowiedziana przyszłość zawsze
może się spełnić. Tak naprawdę wszystko zależy od nas samych. Warto o tym pamiętać.
Klasa 1a, 1b, 1c, 1d
„Miś na smutki i radości, miś gdy coś Cię bardzo złości, miś gdy czasem jest Ci źle, miś gdy gorzej czujesz się, miś dla małych i dla dużych…”
W poniedziałek 25 listopada uczniowie klas I-III wraz z wychowawcami obchodzili Dzień Pluszowego Misia. W tym dniu wszystkie misie opuściły swoje zaciszne pokoiki i przybyły wraz z uczniami do szkoły. Na korytarzu zrobiło się kolorowo i „misiowo”. Pluszowe maskotki towarzyszyły swoim uczniom w czasie przerw i na lekcjach. Przypomnijmy, że Światowy Dzień Pluszowego Misia ustanowiono dokładnie w setną rocznicę powstania maskotki – w 2002 roku. Wszystko zaczęło się jednak dużo wcześniej. W 1902 roku prezydent Stanów Zjednoczonych Teodor Roosvelt, wybrał się na polowanie. Po kilku godzinach bezskutecznych łowów, jeden z towarzyszy prezydenta postrzelił małego niedźwiadka i zaprowadził go do Roosvelta. Prezydent ujrzawszy przerażone zwierzątko, kazał je natychmiast uwolnić. Jeden ze świadków tego zdarzenia uwiecznił historię niedźwiadka na rysunku w waszyngtońskiej gazecie, którą przeczytał producent zabawek. Od tego momentu zaczęto wykorzystywać zdrobniałe imię prezydenta i sprzedawać maskotki pod nazwą Teddy Bear, która dziś w języku angielskim jest określeniem wszystkich pluszowych misiów. W czasie „misiowych obchodów”nie zabrakło zabaw zgaduj zgadula, spotkania z literaturą – czytania fragmentów bajek o znanych misiach, nie obyło się również bez zadania dla łasuchów- jedzenie ciasteczek, chlebka z miodkiem. Były ,,misiowe” tańce i piosenki z misiem w roli głównej. Dodatkową atrakcją było kodowanie, zarówno na macie jak i w zeszytach uczniowskich , z wykorzystaniem ozobotów, robotów Dash i Dot oraz kolorowych kubeczków, kwadratów.
8 listopada od samego rana w naszej szkole królowały biało-czerwone barwy. Powodem tego wydarzenia była 101 rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości. Uczniowie klas 1-3 spotkali się, aby wspólnie świętować ten ważny moment dla Polski i Polaków. Dzieci śpiewały patriotyczne piosenki oraz mówiły wiersze. Nie mogło zabraknąć pięknie odśpiewanego hymnu państwowego. Kluczowym momentem spotkania było zaprezentowanie strojów patriotycznych dzieci. Na naszym modowym wybiegu pojawili się rycerze, górale, krakowianki, sportowcy, żołnierze, sanitariuszki, damy w pięknych sukniach, patrioci w barwach narodowych, postacie historyczne. Kreacje były wyjątkowe i oryginalne. Dziękujemy wszystkim uczniom za udział oraz rewelacyjne przygotowanie się do wspólnego świętowania. Zapewne tę lekcję patriotyzmu zapamiętają na długo.
M.Muras , M. Oparowska -Kozyra, K. Pinkowicz
Kim chcę zostać w przyszłości? To pytanie zadają sobie już najmłodsi. Niedawno uczniowie klasy 1a realizowali w klasie temat „Co robią moi rodzice?” Dzieci opowiadały o zainteresowaniach swoich rodziców oraz o tym jaki wykonują zawód, gdzie pracują, dlaczego człowiek powinien pracować itd. Każde dziecko wie, że mama i tata chodzą do pracy, ale nie każde wie jak ta praca rodziców wygląda. Dzieci często mówią po prosu: „Moja mama i mój tata w pracy pracują” i tyle… Aby pogłębić świadomość dziecka dotyczącą pracy jako wykonywanego codziennie obowiązku w celach zarobkowych, zaprosiliśmy do klasy rodziców, którzy z wielka pasją i zaangażowaniem opowiedzieli o zawodzie jaki wykonują. Najpierw gościliśmy pana Przemysława Dudę, który wykonuje zawód technika optyki. Tata Zosi przebrał się w biały fartuch, a następnie wyjął rożne przybory potrzebne w jego zawodzie. Pokazał dzieciom budowę oka i wytłumaczył, że wykonywane przez niego praca jest bardzo potrzebna małym i dużym pacjentom z wadą wzroku. Dzieci mogły przymierzyć okulary, które służą do dobierania odpowiednich szkieł. Uczniowie zadawali wiele pytań i mogli dokładnie poznać pracę optyka.