W piątek, 18 czerwca 2021r. obchodziliśmy Dzień Pustej Klasy – święto zainicjowane w 2012 roku przez brytyjskich nauczycieli, którego celem jest popularyzacja edukacji na świeżym powietrzu. Dzień ten jest wyjątkowym, międzynarodowym świętem edukacji na świeżym powietrzu i obchodzi się go zawsze w trzeci piątek czerwca. Dla naszych uczniów była to okazja do bliskiego kontaktu z przyrodą, do jej uważnej, czułej obserwacji i beztroskiego celebrowania jej piękna. Żywa lekcja przyrody była dla uczniów cennym doświadczeniem. Być może będzie inspiracją do nowych zainteresowań przyrodniczych. Zapraszamy do galerii: Czytaj dalej…
Uczniowie z edukacji wczesnoszkolnej pod okiem wychowawców przez ostatnie dwa tygodnie brali udział w akcji „Wirusoochrona” zorganizowanej przez rybnicki sanepid. W klasach przeprowadzono cykl lekcji otwartych dla innych nauczycieli. Dzięki czemu dzieliliśmy się naszymi umiejętnościami i wiedzą z innymi wychowawcami. Podczas zajęć nauczono dzieci jak korzystać z aplikacji dotyczących zdrowego jedzenia (2a), wykonano zdrowe zakupy (2a), bawiono się piramidą żywieniową (2c), przeprowadzano doświadczenia ukazujące potrzebę mycia rąk (2b), zorganizowano przedstawienie (1b), utrwalano wiedzę poprzez rozwiązywanie krzyżówek, rebusów, kolorowanek, zabaw i gier (1c,2d, 3a, 3d) Czy to wszystko? Nie! Zapraszam do obejrzenia galerii 😉
To już siódma edycja programu ,,Uczymy dzieci programować”. Uczniowie klas I-III na nudę nie narzekają i z zapałem realizują nowe zadania z kodowania. Wiedzą, że programowanie i kodowanie może być ciekawe, zabawne, twórcze i przydatne. Nauka kodowania oraz programowania pomaga uczniom w osiągnięciu wysokiego poziomu kompetencji cyfrowych. Dzięki temu mogą lepiej zrozumieć otaczający ich świat, który ulega ciągłym zmianom, a także zwiększyć swoje szanse na odniesienie sukcesu. Dzieci uczestniczyły w wydarzeniach z okazji Walentynek oraz Światowego Dnia Kota. Wykonywały różnorodne ćwiczenia online oraz offline. Wykorzystały maty do kodowania, kolorowe kubeczki, tablety, puzzle Ar, ozoboty, tablice multimedialne oraz klocki lego, klocki-wafle. Dzięki tym zadaniom uczniowie ćwiczyli logiczne myślenie, kreatywność, koncentrację i pracę w zespole.
Karnawał to miła, szalona, pełna wrażeń, kolorów, dźwięków, smaków i zabaw tradycja. Bal karnawałowy jest atrakcją bardzo lubianą przez dorosłych, ale również przez dzieci. Dostarcza im wielu przeżyć i radości. Tak też było u nas, w klasach 2a,2b,2c,2d, oraz 3d w tym roku zostały zorganizowane małe bale.
W salach pojawiły się kolorowe postacie. Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek, można było zobaczyć: wróżki, królewny, biedronki, księżniczki, rycerzy, piratów, policjantów, żołnierzy, ninja, …nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich postaci. Uczniowie klasy 2a bawili się na balu piżamowym. Po wygibasach przy muzyce odpoczywali na swoich poduszeczkach. W klasie 2b pojawiła się wesoła fotobudka, a klasa 2d zorganizowała bal maskowy.
Bal umożliwił dzieciom i wychowawcom spędzenie czasu w miłej atmosferze. Wspólna zabawa przyniosła wiele radości naszym wychowankom, a to było jego głównym celem. Czytaj dalej…
Uczniowie z edukacji wczesnoszkolnej dnia 15 października obchodzili Światowy Dzień Mycia Rąk. Wspierając profilaktykę podczas pandemii, dzieci utrwalały zasady dokładnego mycia rąk. Przeprowadzały pogadanki i pokazy dla swoich rówieśników. Akcje wsparła firma Lakma, która sprezentowała upominki dla każdego ucznia. Dziękujemy!
15 września uczniowie klas I-III wraz z wychowawcami obchodzili Dzień Kropki. Na lekcjach oglądali film o małej Vashti , która dzięki kropce uwierzyła w siebie. Kilkanaście lat temu powstała tradycja Międzynarodowego Dnia Kropki. To wielkie święto kreatywności, odwagi i zabawy. Uczniowie rozmawiali o swoich talentach i zdolnościach. Mnóstwo kolorowych kropeczek, kropek, krop zagościło w naszych salach. W tym dniu nikt nie był „ w kropce”, za to wszyscy byli „zakropkowani”. Zwracali tym samym uwagę na to, że warto wierzyć w siebie.