Rycerzem być…
Autor: Oz@sp3 13 czerwca 2017

Uczniowie klas: VIC i VID powędrowali do Osin, by uczestniczyć w warsztatach rycerskich. Nim zostali wpuszczeni na zamek rycerza Tomasza musieli przywdziać elementy średniowiecznych strojów, co wywołało salwy śmiechu.

Uczniów powitał rycerz Tomasz ze swoim giermkiem Ludwikiem. Uczestnicy warsztatów mogli podziwiać zbroję rycerza. Zainteresowanie wzbudził miecz, ciżmy oraz rękawica. Uczniowie w trakcie prezentacji wzbogacili swoja wiedzę dotyczącą stanu rycerskiego:poznali drogę rycerza od pazia do pasowania,dowiedzieli się , co znaczy słowo „pasowanie”,skąd się wzięły herby, poznali kodeks rycerski oraz sławnych rycerzy. Czytaj dalej…

DZIEŃ SPORTU – KLASA 6D
Autor: Oz@sp3 11 czerwca 2017

Do Dnia Sportu nasza klasa przygotowywała się już od dłuższego czasu. Podczas lekcji wychowawczych oraz w czasie każdej wolnej przerwy dziewczyny za klasy przygotowały 2 piękne plakaty promujące zdrowie. Były na nich nasze hasła: „Zdrowa żywność fajna sprawa, 6d się tym zajada” oraz „6d zdrowo je i dlatego wygrać chce”.

Wszyscy ubraliśmy się w czerwone koszulki, czarne spodenki/spodnie i mieliśmy jednakowe czarne czapeczki.

Po otwarciu imprezy rozpoczęły się różne konkurencje. Najpierw poszliśmy do punktu gdzie 4 dziewczyny z klasy skakały na skakance – Julia Chyła, Karolina Holecka, Olena Rudnicka i Olga Szrama. Później przeszliśmy do sali 20, w której mieliśmy quiz na temat sportu. W tej konkurencji reprezentowali nas: Julia Chyła, Karolina Holecka, Franek Przybyła i Kacper Benisz. Do rzutów woreczkiem na materac zgłosili się: Gabrysia Hanslik, Ala Reguła, Franek Przybyła i Maurycy Motyka. Później rzut piłką lekarską: Julia Chyła, Michał Surowiec i Franek Przybyła. Były również inne konkurencje: biegi – JuliaChyła, Karolina Holecka, Michał Surowiec i Franek Przybyła oraz rzut piłką do kosza – Karolina Holecka, Kuba Bębenek, Michał Surowiec, Franek Przybyła, Maurycy Motyka i Kuba Wnuk.

Prawie wszyscy obecni brali udział w różnych konkurencjach. Zabawa była świetna. Wszyscy dobrze się bawiliśmy. Pomimo tego, że nie stanęliśmy na podium, wróciliśmy do domów zadowoleni i pełni wrażeń. Dziękujemy rodzicom Ali Reguły za zakupienie na ten dzień dużego zapasu wody, który bardzo się nam przydał… Czytaj dalej…

DZIEŃ DZIECKA W KLASIE 6D
Autor: Oz@sp3 11 czerwca 2017

1 czerwca minął w klasie 6d bardzo miło i sympatycznie. W tym dniu nie mieliśmy lekcji. Nie trzeba było brać do szkoły plecaków. Nasza klasa już o godzinie 8.00 wyruszyła na żorski Skatepark. Tam jeździliśmy na rowerach, rolkach i deskorolkach. Niektóre dziewczynki miały koce i przygotowały piknik ze zdrową żywnością oraz muzyką. Była piękna pogoda.

Po wspólnie spędzonym czasie poszliśmy na lody. W tak miłej atmosferze zakończyliśmy „Dzień dziecka w naszej klasie”.

Księga, która przetrwała wieki
Autor: Oz@sp3 29 maja 2017

Historia Biblii w Muzeum Miejskim

Klasy 6a i 6d odwiedziły w żorskim muzeum wystawę, pokazującą historię niezwykłej księgi- Biblii.

Projekt jest interaktywnym sposobem zapoznania zwiedzających z historią powstania Biblii, jest opowieścią obrazującą 1500 lat historii powstania jednej tylko książki – Pisma Świętego. Kolejne 2000 lat to historia powstawania przekładów Pisma Świętego na języki narodowe. Zatrzymujemy się, aby przyjrzeć się słowom zapisanym na kamiennych tablicach, na skórach zwierzęcych na papirusie i pergaminach.

Zobaczyliśmy pierwszą czcionkę oraz ręcznie zapisane karty w językach, w których została spisana ta ponadczasowa lektura. Faksymile i reprinty pierwszych wydań w języku angielskim, niemieckim, polskim, po grecku po łacinie i hebrajsku. Dowiedzieliśmy się o wkładzie Marcina Lutra, Johna Wiklifa czy Jakuba Wujka w tłumaczenia Słowa Bożego na języki narodowe. Usłyszeliśmy także fragmenty Ewangelii św. Jana wydanej w języku współczesnej młodzieży, a zatytułowanej „Dobra czytanka wg. św. Zioma Janka”.

Alicja Bosak

Udział klasy 6d w zajęciach ceramicznych
Autor: Oz@sp3 4 maja 2017

9 marca 2017 r. nasza klasa uczestniczyła w kolejnych zajęciach ceramicznych w pracowni plastycznej Miejskiego Ośrodka Kultury w Żorach.

Tym razem znaną metodą wałeczkową rzeźbiliśmy wielkanocne zajączki.

Zajęcia jak zwykle bardzo się nam podobały. Nasze prace, gdy zostaną wypalone w piecu, zabierzemy do domu. Czytaj dalej…

Wyjazd klasy 6d do Ostrawy
Autor: Oz@sp3 4 maja 2017

24 marca 2017 r. nasza klasa wyjechała do Ostrawy. Wycieczka odbyła się w ramach wygranego zeszłorocznego konkursu na Super Klasę. Podczas pobytu zwiedziliśmy Wielki Świat Techniki (świat cywilizacji, świat nauki i odkryć, świat przyrody) oraz Bolt Tower znajdujące się w Witkowicach.

Po wszystkich ekspozycjach oprowadzał nas czeski przewodnik, który znał język polski i wszystko potrafił nam świetnie wytłumaczyć. Bardzo ciekawy okazał się film „Galapagos, cud przyrody”, którego zobaczyliśmy w projekcji 3D. Opowiadał on o życiu zwierząt w Oceanie Spokojnym oraz na Archipelagu Galapagos. Zobaczyliśmy żółwie o wadze nawet pół tony, legwany morskie wypuszczające z nozdrzy zbędną sól. Podziwialiśmy taniec tropicznych albatrosów oraz kolorowe głuptaki niebieskonogie podczas łowienia ryb.

Po zwiedzaniu „Wielkiego Świata Techniki” udaliśmy się na Bolt Tower. Czytaj dalej…

Wyjście do Muzeum Miejskiego
Autor: Oz@sp3 4 maja 2017

6 kwietnia 2017 r. klasa 6d uczestniczyła w zajęciach „Radosne święta wielkanocne” przygotowanych przez Muzeum Miejskie w Żorach. Razem z nami, gościnnie brały udział Panie z Rumunii (nauczycielki), które w tym czasie odwiedziły naszą szkołę w ramach realizowanego projektu Erasmus.

Najpierw klasa brała udział w lekcji na temat tradycji i symboli wielkanocnych w Polsce, a w szczególności na Śląsku.

Następnie wszyscy wykonaliśmy proste, lecz bardzo efektowne kartki wielkanocne.

Zapraszamy do galerii zdjęć. Czytaj dalej…

Dzień Kobiet w klasie 6d
Autor: Oz@sp3 21 kwietnia 2017

8 marca nasza klasa była w kinie na filmie „Był sobie pies”. Film był bardzo wzruszający. Wszystkim bardzo się podobał. Po filmie poszliśmy na lody. Po powrocie do klasy chłopcy zrobili nam wielką niespodziankę. Każda dziewczyna z klasy dostała balonika, do którego przyczepiona była bardzo ładna bransoletka.

Na koniec wspólnie słuchaliśmy muzyki – naszych ulubionych wykonawców.

Tegoroczny Dzień Kobiet bardzo się nam podobał.

Aleksandra Jaskólska

Emilia Ryszkiel

Spotkanie klasy 6d ze Śląską Bajarką
Autor: Oz@sp3 21 kwietnia 2017

2 marca 2017 roku, klasa 6d uczestniczyła w zajęciach organizowanych przez Miejski Ośrodek Kultury w Żorach – w spotkaniu ze Śląską Bajarką.

Zajęcia były prowadzone przez młode małżeństwo – p. Dominikę Kierpiec-Kontny wraz z mężem.

Podczas zajęć wysłuchaliśmy opowiadań o śląskich zwyczajach, które były przeplatane pięknym występem muzycznym – śpiewem oraz grą na wiolonczeli i kontrabasie.

Klasie bardzo podobał y się zajęcia.

Zapraszamy do galerii zdjęć. Czytaj dalej…

Wyjście 6d na lodowisko
Autor: Oz@sp3 25 lutego 2017

23 lutego 2017 klasa 6d razem z wychowawczynią panią Joanną Kwiatkowską oraz panią Gabrielą Steuer wybrała się na żorskie lodowisko.

Na początku wszyscy poszliśmy do Hali Sportowej wypożyczyć łyżwy. Następnie, gdy już je mieliśmy, udaliśmy się na lodowisko. Każdy zajął sobie miejsce do siedzenia i zaczęliśmy zakładać łyżwy. W końcu mogliśmy zacząć jeździć. Osoby, którym jazda nie wychodziła za dobrze, wypożyczyli sobie niebieskie foczki. Każdy dobrze się bawił. Było tak fajnie i wesoło, że nawet czas szybko płynął. Na koniec całą klasą złączyliśmy wszystkie foczki i wspólnymi siłami zrobiliśmy pociąg. Jedne osoby siedziały ,drugie pchały, a jeszcze inne ciągnęły. To była wspaniała, wspólna zabawa!

Po zakończeniu naszej jazdy zdjęliśmy łyżwy i je oddaliśmy. Następnie wróciliśmy do szkoły. Wyjście 6d na lodowisko zaliczam do udanych.

Julia Chyła kl. 6d Czytaj dalej…

Skip to content

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.