Powiatowy Konkurs Profilaktyczny „Z Profilaktyką na Ty”
Autor: Oz@sp3 12 marca 2019

7 marca 2019 r. dziewięć uczennic (3 grupy po trzy osoby) z naszej szkoły brały udział w Powiatowym Konkursie Profilaktycznym „Z Profilaktyką na Ty” organizowanym przez Zespół Szkół Społecznych w Żorach.

Na uczestników czekało kilka ciekawych i kreatywnych zadań. Na początek każda drużyna musiała przygotować plakat profilaktyczny nt. „Brak nudy – brak uzależnienia”, następnym zadaniem był „Master Chef Junior” – uczestnicy musieli przygotować zdrową kanapkę
z wybranych produktów. Były również zadania sprawdzające wiedzę z zakresu zdrowego trybu życia, udzielania pierwszej pomocy, szeroko rozumianej profilaktyki oraz zadania sprawdzające kreatywność uczniów.

Drużyna w składzie: Wiktoria Drzyzga, Zuzanna Mieszczak i Aleksandra Kloc z kl. 8c zajęła II miejsce. Gratulujemy!

Wycieczka klasy 8c i 3cg na warsztaty z Biorobotyki
Autor: Oz@sp3 15 października 2018

28 września klasa 8c wraz z 3cg odwiedziły Uniwersytet Śląski w Katowicach. Braliśmy udział w trzech wykładach dotyczących Biorobotyki.

Pierwszy wykład dotyczył genetyki „Geny w pudełku”- na tych zajęciach poznaliśmy podstawowe informacje o DNA, po nowatorskie urządzenia wykorzystywane w biologii molekularnej.

Drugi był o anatomii i fizjologii człowieka. Wyjaśniono nam zasady działania układów mięśniowego i nerwowego, w oparciu o które funkcjonuje robotyczny egzoszkielet.

Natomiast ostatni traktował o wykorzystaniu robotów w terapii. Podczas zajęć poznaliśmy tajemnice konstruowania i programowania robotów. Najciekawszy wydał nam się robot neurorehabilitacyjny, w którym połączenie technologii z medycyną okazało się pomocne w rehabilitacji.

Moim zdaniem wycieczka na Uniwersytet Śląski była bardzo przydatna, dowiedzieliśmy się wielu rzeczy, o których nie uczymy się w szkole i z pewnością poszerzyliśmy swoje horyzonty.

Wiktoria Drzyzga, klasa 8c

Wizyta 7c w Mokate Sp. z o.o.
Autor: Oz@sp3 23 czerwca 2018

6 czerwca nasza klasa udała się na wycieczkę do Mokate. Gdy przyjechaliśmy na miejsce udaliśmy się na stołówkę. Dowiedzieliśmy się jaki jest plan wycieczki i zostaliśmy podzieleni na dwie mniejsze grupy. Jedna grupa miała wykład o historii działania firmy Mokate i ich działalności, a druga oprowadzana była po hali produkcyjnej.

Na wykładzie dowiedzieliśmy się m.in., że Mokate od pokoleń jest firmą rodzinną. Mieliśmy również degustację cappuccino, kawy mrożonej i napoju mlecznego o smaku bananowym. Bardzo ciekawe było nasze obejście po sali produkcyjnej. Po przebraniu się w fartuchy i czepki oraz dokładnej dezynfekcji weszliśmy ma halę. Mogliśmy zobaczyć min. roboty taśmowe pakujące produkty w opakowania. Odwiedziliśmy również laboratorium gdzie powstają nowe produkty.

Przed wyjściem każdy otrzymał słodki podarunek. Okazało się jednak, że to nie wszystko i zorganizowana została dla nas niespodzianka. Niespodzianką było własnoręczne kręcenie lodów włoskich. Każdy mógł zjeść dwa lody. Później zostaliśmy poczęstowani również granitą kawową.

Wycieczkę tą idealnie podsumował nasz kolega Adam, mówiąc: „Było pysznie!”

Bardzo dziękujemy mamie Jordana za zorganizowanie nam takiej świetnej wycieczki.

Karolina Jędros, klasa 7c

Wycieczka klasy 7c w Góry Świętokrzyskie
Autor: Oz@sp3 23 czerwca 2018

W dniach 13- 14 czerwca klasa 7c zwiedziła województwo świętokrzyskie. Początek naszej wycieczki rozpoczął się miłą podróżą autobusem do Centrum Nauki Leonarda Da Vinci, gdzie spędziliśmy pożytecznie czas na nauce i zabawie oraz w ogrodzie, na poznawaniu ciekawostek o ludziach oraz ludzkich organizmach. Następnie mimo deszczu udaliśmy się na Zamek w Chęcinach. Tam poznaliśmy jego historię oraz podziwialiśmy widoki na jednej z jego wież. Potem zwiedziliśmy ruiny huty w Samsonowie. Miejsce to było idealne do robienia ciekawych zdjęć. Następnie podziwialiśmy słynny Dąb Bartek – ma on tak ciężkie gałęzie, że trzeba je podtrzymywać metalowymi rurami. Mimo swojego sędziwego wieku, zdarza się, że do dziś dnia można zauważyć żołędzie. Po męczącym dniu udaliśmy się do miejsca zakwaterowania, „Jodłowego Dworku”.

Następnego dnia, po pożywnym śniadaniu, poszliśmy na Święty Krzyż. W dalszej części wycieczki udaliśmy się do Muzeum Przyrodniczego Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Poznaliśmy tam tamtejszą florę i faunę. Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Klasztoru na Łysej Górze, przy okazji poznając jego historię oraz historię jego pięknej kaplicy.
Ostatnią miejscowością do której mieliśmy jechać były Ciekowy, gdzie mieliśmy się przyjrzeć odbudowanemu dworkowi Stefana Żeromskiego. Zwiedzanie tego miejsca zakończyliśmy grą terenową pt. „Azymut Żeromskiego” oraz ogniskiem. Po zakończeniu ogniska, ruszyliśmy do domu. W autobusie można było usłyszeć zadowolenie, miły gwar, wyrazy uznania oraz dobry humor, który towarzyszył nam do samego końca wycieczki. Już nie możemy się doczekać następnej wycieczki.

Dziękujemy pani Dźwigońskiej za dobre zorganizowanie wycieczki, opiekę nad nami, troskę i możliwość zwiedzania ciekawych miejsc.

Dziękujemy p. Rudzickiej oraz p. Świtaj za towarzyszenie nam podczas wycieczki, uśmiech, troskę i opiekę.

Wiktoria Drzyzga, klasa 7c

Ognisko klasy 7c
Autor: Oz@sp3 23 czerwca 2018

W dniu 20.06.2018 r. odbyło się ognisko pożegnalne naszej klasy. Na ognisko przybyli uczniowie wraz ze swoimi rodzicami.
Spotkanie rozpoczęło się nieco po godzinie siedemnastej, wtedy wszyscy zaczęli się zjeżdżać, a ognisko zostało rozpalone. Nad jego ogniem można było upiec sobie kiełbaski bądź spróbować wypieków naszych mam. Oprócz poczęstunku można było pograć w gry na świeżym powietrzu z kolegami lub koleżankami z klasy. Spotkanie okazało się udane i wiele osób odjechało z uśmiechami na twarzach do domów. Wszystko zakończyło się po godzinie dwudziestej.
Do zobaczenia w klasie ósmej!!

Zuzanna Mieszczak, klasa 7c

Wyjazd klas 6 i 7 do Muzeum Powstań Śląskich w Świętochłowicach
Autor: Oz@sp3 23 kwietnia 2018

W dniu 10.04.2018 r. wszystkie klasy szóste oraz siódme, w trzech turach, wyjechały na wycieczkę do Muzeum Powstań Śląskich w Świętochłowicach. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od obejrzenia krótkiego filmu wprowadzającego, a później, już w nieco mniejszych grupach, zwiedzaliśmy muzeum. Składało się ono z kilkunastu sali – każda o innej tematyce, np. w jednej z sal mogliśmy przejechać się tramwajem i dowiedzieć się o niektórych budynkach i ciekawych miejscach na Śląsku, w innym rok po roku poznawaliśmy przebieg wszystkich powstań śląskich oraz ogólną sytuację Polski w tamtych latach. Dużo dowiedzieliśmy się również o patronie naszej szkoły – Wojciechu Korfantym, który bezpośrednio był związany z powstaniami śląskimi.

Myślę, że wycieczka wszystkim się podobała, wiele elementów naszego zwiedzania przedstawione było w wersji multimedialnej, przez co z pewnością było ciekawiej.

Zuzanna Mieszczak, klasa 7c

Warsztaty ekologiczne klasy 7c
Autor: Oz@sp3 8 kwietnia 2018

Dnia 21.03.2018 roku klasa 7c wraz z wychowawczynią udała się na warsztaty ekologiczne do MOK-u. Na początku spotkania zostaliśmy podzieleni na trzy grupy, dostaliśmy również kartki, na których mieliśmy zbierać pieczątki za wykonane zadanie. Każda z grup udała się na swoje stanowisko. Czytaj dalej…

Wycieczka w góry klasy 7C
Autor: Oz@sp3 13 października 2017

Dnia 9 października 2017r. nasza klasa 7c wraz z wychowawczynią oraz panią Huzarewicz i panią Rudzicką wybrała się na wycieczkę w góry.

Z Żor wyjechaliśmy ok. godziny 8:00, a na miejscu byliśmy ok. godziny 9:20. Na początku wjechaliśmy kolejką linową na górę Szyndzielnia. Wiązały się z tym niesamowite emocje, niektórzy jechali pierwszy raz kolejką linową – inaczej zwaną gondolą. W każdym wagoniku kolejki wszyscy dobrze się bawili. Po wjechaniu na szczyt szliśmy na górę Klimczok. Podczas trasy spotkała nas miła niespodzianka. Przy jednym ze schronisk, kiedy mieliśmy przerwę zaczął padać drobny śnieg. Potem doszliśmy do wieży radiowej, która była troszeczkę mniejsza od tej na Skrzycznym. Następnie schodziliśmy z bardzo stromej górki i udaliśmy się do schroniska. W schronisku mieliśmy dłuższy postój, gdzie można było zjeść, ogrzać się i odpocząć. Czytaj dalej…

Skip to content

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.