Dzień Dziecka z Małym Księciem
Autor: Oz@sp3 4 czerwca 2016

DSCF1101W Dniu Dziecka część uczniów klas: IVB, IVC, VD oraz VIB wyjechała do Teatru Muzycznego w Gliwicach na spektakl pt. „Mały Książę“. Scenicznej adaptacji powieści Antoine’a de Saint-Exupéry podjęli się Cezary Domagała i Tomasz Bajerski. Mały, zagubiony chłopiec odbywa podróż przez krainę dorosłych. Przed dotarciem na Ziemię odwiedza różne planety, na których spotyka najdziwaczniejsze postacie. Dzięki nowoczesnej technologii widzowie mogli przenieść się w przestrzeń kosmiczną. Autorem projekcji video jest Dawid Kozłowski. Małgorzata Szydłowska zaprojektowała świetne kostiumy oraz scenografię. Choreografią zajęła się Marta Domagała. Autorem znakomitej muzyki jest Tomasz Bajerski. Uczniom spodobał się Mały Książę wyśmienicie kreowany przez Pawła Wawrzycznego oraz Andrzej Skorupa odtwarzający rolę Pilota. Salwy śmiechu wywoływał Pijak, w którego wcielił się Sebastian Dylnicki. Marcin Włosiński w roli Geografa oraz Mariola Wichrowska jako Asystentka Geografa wzbudzili podziw swoimi umiejętnościami poruszania się na szczudłach. Dzieciom bardzo podobał się Latarnik, którego kreował Przemysław Witkowicz. Fantastyczna piosenka oraz iście cyrkowe loty nad widownią.

Nasi uczniowie byli bardzo zadowoleni i wychodzili z teatru śpiewając piosenkę o kapeluszach, które mają duszę.

Gorąco polecamy innym uczniom obejrzenie tego naprawdę znakomitego widowiska.

A oto wypowiedzi uczniów: Czytaj dalej…

WARSZTATY WOKALNE W SP3
Autor: Oz@sp3 7 kwietnia 2016

30 marca b.r. w naszej szkole odbyły się warsztaty wokalne prowadzone przez Panią Elżbietę Żydek.

Pani Elżbieta jest absolwentką Wydziału Aktorsko-Wokalnego przy Akademii Muzycznej w Katowicach. Od wielu lat szkoli głosy żorskiego chóru „Voce Segreto”.

Zajęcia odbyły się w ramach Projektu Edukacyjno -Artystycznego, który realizowany jest głównie przez uczniów klas 4 b i 4c. Czytaj dalej…

Co słychać w 4b?
Autor: KK@sp3 14 marca 2016

DSC_0135Wiele się działo w ostatnich tygodniach u uczniów klasy 4b. W lutym dołączyła do na pani Katarzyna Kuczok, która pełni funkcję pomocy nauczyciela i towarzyszy nam w czasie lekcji i przerw. Koniec karnawału świętowaliśmy na klasowej zabawie. A po feriach wypoczęci wybraliśmy się na warsztaty muzealne „Afryka Kazika”. Poznaliśmy niezwykle ciekawe losy polskiego podróżnika Kazimierza Nowaka, który w latach 1931-1936 przejechał Afrykę na rowerze. Warsztaty dostarczyły nam wiedzy o przygodach i trudnościach, które spotkały podróżnika. Pamiątką warsztatów są piękne prace afrykańskie, które wykonaliśmy pod okiem pracownic muzeum i które można oglądać w naszej sali.

W Święto Kobiet nasi chłopcy zrobili nam niespodziankę, przygotowując poczęstunek i obdarowując nas kwiatami i upominkiem. Z niecierpliwością czekamy na kolejne miłe klasowe wydarzenia. Czytaj dalej…

Wigilia w 4b
Autor: Oz@sp3 23 grudnia 2015

DSC_0084Po raz pierwszy w tym składzie spotkaliśmy się na klasowej wigilii. Po obejrzeniu pięknego przedstawienia świątecznego w wykonaniu pracowników szkoły, zebraliśmy się wokół udekorowanego stołu i choinki, pod którą położyliśmy upominki. Po wspólnej modlitwie złożyliśmy sobie życzenia, dzieląc się opłatkiem. Po posiłku i odśpiewaniu kolęd przyszedł czas na prezenty. Było wiele radości, szczególnie, kiedy „Dzieciątko” spełniło życzenia.

Życzymy wszystkim dobrego i szczęśliwego Nowego 2016 Roku!

Uczniowie 4b z wychowawczynią

W teatrze im. Stanisława Wyspiańskiego
Autor: Oz@sp3 18 listopada 2015

DSCF1157Dzisiaj, tj. 18 listopada 2015 r., część uczniów z klas: IVA, IVB, IVC oraz V D była w Katowicach na spektaklu opartym na motywach opowiadania Erica- Emmanuela Schmitta pt. „Oskar i pani Róża”. Reżyserem sztuki jest Grzegorz Kempinsky. W rolę chorego na białaczkę Oskara wcielił się Marek Rachoń, zaś panią Różę kreowała Alina Chechelska.

Przedstawienie oglądaliśmy na deskach sceny kameralnej, więc mieliśmy świetny kontakt z aktorami. Historia chorego chłopca i jego listów do pana Boga jest bardzo wzruszająca. Doskonała gra aktorów, wspaniale dobrana muzyka oraz efekty świetlne dały w rezultacie fantastyczne przedstawienie pełne wzruszeń i skłaniające do refleksji o tym, które wartości są naprawdę ważne. Czytaj dalej…

Warsztaty rycerskie w Muzeum Miejskim
Autor: Oz@sp3 15 listopada 2015

DSC_044302 listopada klasy 4b i 4c uczestniczyły w warsztatach rycerskich w Muzeum Miejskim w Żorach. Zajęcia prowadził rycerz Tomasz, czyli pan Tomasz Górecki z giermkiem Ludwikiem (pan Ludwik Wróbel) oraz z damami dworu przybyłymi z Osin. Uczniowie poznali życie rycerzy od pazia do giermka. Uczyli się fechtunku, ćwiczyli oko strzelając do tarczy, ale także poznali życie dworskie, ucząc się tańca i pieśni. Dziewczyny sprawdziły się jako hafciarki a chłopcy projektowali swoje herby. Zajęcia prowadzone metodą warsztatową angażowały wszystkich uczniów, wyzwalając dużo emocji i radości. Czekamy na kolejne propozycje tak atrakcyjnych zajęć. Jak się bawiliśmy, zobaczcie na zdjęciach. Czytaj dalej…

4b bawi się i integruje
Autor: Oz@sp3 21 października 2015

Witamy w nowym roku szkolnym 2015/2016. Nasza klasa liczy 8 dziewczyn i 12 chłopców. Naszą wychowawczynią jest pani Alicja Bosak. Samorząd klasowy tworzą: Ola Bagińska, Faustyna Drzyzga i Wojtek Miklusiak. Pierwsze tygodnie upłynęły nam na poznawaniu nowych kolegów, nauczycieli i nowych przedmiotów.

29 września dziewczyny zorganizowały dla kolegów Dzień Chłopaka, na którym świetnie bawiła się cała klasa. Chłopcy otrzymali podarunki i słodki poczęstunek. Super chłopakiem klasy został Filip Cyrek.

Pojechaliśmy też na pierwszą wycieczkę w góry. Zdobyliśmy Szyndzielnię i Klimczok. Bawiliśmy się dobrze, a sprzyjała temu piękna pogoda.

Wykonaliśmy też pierwsze wspólne zadanie – plakat do naszej ulubionej książki o przygodach Harrego Pottera. Życzymy sobie dobrego roku, pełnego sukcesów, ale też dobrej zabawy. Czytaj dalej…

KLASY 4B I 4C W GÓRACH
Autor: Oz@sp3 14 października 2015

DSC_0330Dnia 1 października klasy 4b i 4c podziwiały piękno przyrody Beskidu Śląskiego na szkolnej wycieczce. O godzinie 8.00 rano ruszyliśmy autokarem w kierunku Bielska-Białej. Po około godzinie jazdy wysiedliśmy na parkingu pod Szyndzielnią. Tam nasza Pani zakupiła bilety i kolejka linowa zawiozła nas do góry. Już w czasie jazdy mogliśmy podziwiać piękne widoki, ponieważ była piękna pogoda. Przy górnej stacji kolejki zakupiliśmy trochę pamiątek, oscypki i ruszyliśmy w trasę jak prawdziwi turyści z plecakami i dobrym humorem. Zdobyliśmy szczyt Szyndzielni a potem wdrapaliśmy się na Klimczok. Troszkę odpoczęliśmy, niektórzy się posilili kanapkami, zrobiliśmy sobie grupowe zdjęcie i cieszyliśmy się, że tak cudownie świeci słońce. Ze szczytu Klimczoka widzieliśmy schronisko, do którego chcieliśmy dotrzeć. Nie było to łatwe zadanie, ponieważ ścieżka, którą szliśmy była bardzo stroma i trzeba było bardzo uważać, żeby nie zjechać na pupie. Ale nasza drużyna turystów dzielnie się spisała i po dłuższej chwili odpoczywaliśmy w schronisku przy pysznej herbacie, frytkach i kanapkach. Niektórzy z nas z wielką radością powiększali sobie kolekcję pieczątek ze zdobytych szczytów w swoich turystycznych książeczkach. Mogliśmy też podziwiać tam hodowlę królików i poszaleć na placu zabaw. Po godzinie Panie zarządziły zbiórkę i wszyscy z nowymi siłami ruszyliśmy w dalszą trasę, jak przystało na turystów. Czerwonym szlakiem schodziliśmy w dół w kierunku kolejnego schroniska o nazwie „Chata Wuja Toma”. Szliśmy około godziny i niektórzy byli już naprawdę zmęczeni, ale gdy dotarliśmy do celu, byliśmy dumni, że udało nam się pokonać zaplanowaną trasę. Przy schronisku znowu krótki odpoczynek, pyszne lody, pieczątki i przed nami ostatni etap trasy – do autokaru. Wędrówkę zakończyliśmy w Szczyrku. Pan Kierowca już na nas czekał, a my przywitaliśmy go z wielkim entuzjazmem, bo bardzo bolały nas nogi i chcieliśmy już wygodnie usiąść, choć niekoniecznie jechać do domu. Ale wszystko co dobre i fajne też się kiedyś kończy, więc pożegnaliśmy góry i obolali, ale szczęśliwi wróciliśmy do Żor.

Turyści z klas 4b i 4c Czytaj dalej…

Skip to content

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.