Uczniowie klasy 1c wspólne rozwiązali krzyżówki, poznali hasło – higiena oraz podstawowe zasady higieny jako najlepszy sposób ochrony przed wirusami. Uczniowie klasy 1b omawiali plakaty, kolorowali postacie wirusów. Rozmawiali jak chronić się przed zachorowaniem i prawidłowo myć ręce. Podczas zajęć w klasie 2b dzieci poznały podstawowe zasady higieny osobistej, aby zapobiec chorobom zakaźnym przenoszonym drogą kropelkową z uwzględnieniem profilaktyki koronawirusa i grypy. Podkreślano, jak ważna dla naszego zdrowia jest aktywność fizyczna i zdrowe odżywianie. W klasie 2c poruszono tematy dotyczące prawidłowej higieny rąk, omówiono podstawowe zasady postępowania w czasie wzrostu zachorowań na choroby zakaźne oraz podczas epidemii koronawirusa. Klasa 2a utrwalała zasady higieny i zdrowego stylu życia oglądając filmy edukacyjne oraz rozwiązując zadania online. Zastanawiali się nad pytaniem: Co robić, by nie zachorować. Uczniowie klasy 3a najpierw obejrzały „Bajkę o wirusie”, rozwiązali krzyżówkę z hasłem: HIGIENA. Na podstawie materiałów edukacyjnych dzieci przypomniały sobie kiedy i jak trzeba myć ręce oraz jak jeszcze można chronić się przed wirusami.
Dzieci nauczyły się piosenki „Pogoń wirusa”, a na koniec zajęć każdy zaprojektował, narysował i zakodował swojego antywirusa, czyli wirusa zwalczającego wszystkie wirusy chorobotwórcze.
Może kiedyś takiego wirusa wymyślą naprawdę w prawdziwym laboratorium…?
Wychowawcy klas I – III