Uroczyste zakończenie roku szkolnego i pożegnanie absolwentów gimnazjum
Autor: Oz@sp3 26 czerwca 2018

Czas przeszły, teraźniejszy i przyszły,
Czas dokonany i niedokonany.
Jest jeszcze czas spotkań, przemijania i pożegnań.”

fr. Księgi Koheleta

W piątek 22 czerwca br. nadszedł czas ostatniego spotkania i pożegnania klas trzecich gimnazjalnych. Uroczystość rozpoczęła się częścią oficjalną, podczas której w imieniu uczniów klas trzecich Natalia Szewczyk i Laura Gamoń podziękowały nauczycielom i rodzicom za wsparcie, zrozumienie oraz wskazywanie właściwej drogi. Dopełnieniem wystąpienia była prezentacja zdjęć klas IIIa, III b i III d będąca okazją do wspomnień. Czytaj dalej…

Wizyta 7c w Mokate Sp. z o.o.
Autor: Oz@sp3 23 czerwca 2018

6 czerwca nasza klasa udała się na wycieczkę do Mokate. Gdy przyjechaliśmy na miejsce udaliśmy się na stołówkę. Dowiedzieliśmy się jaki jest plan wycieczki i zostaliśmy podzieleni na dwie mniejsze grupy. Jedna grupa miała wykład o historii działania firmy Mokate i ich działalności, a druga oprowadzana była po hali produkcyjnej.

Na wykładzie dowiedzieliśmy się m.in., że Mokate od pokoleń jest firmą rodzinną. Mieliśmy również degustację cappuccino, kawy mrożonej i napoju mlecznego o smaku bananowym. Bardzo ciekawe było nasze obejście po sali produkcyjnej. Po przebraniu się w fartuchy i czepki oraz dokładnej dezynfekcji weszliśmy ma halę. Mogliśmy zobaczyć min. roboty taśmowe pakujące produkty w opakowania. Odwiedziliśmy również laboratorium gdzie powstają nowe produkty.

Przed wyjściem każdy otrzymał słodki podarunek. Okazało się jednak, że to nie wszystko i zorganizowana została dla nas niespodzianka. Niespodzianką było własnoręczne kręcenie lodów włoskich. Każdy mógł zjeść dwa lody. Później zostaliśmy poczęstowani również granitą kawową.

Wycieczkę tą idealnie podsumował nasz kolega Adam, mówiąc: „Było pysznie!”

Bardzo dziękujemy mamie Jordana za zorganizowanie nam takiej świetnej wycieczki.

Karolina Jędros, klasa 7c

Wycieczka klasy 7c w Góry Świętokrzyskie
Autor: Oz@sp3 23 czerwca 2018

W dniach 13- 14 czerwca klasa 7c zwiedziła województwo świętokrzyskie. Początek naszej wycieczki rozpoczął się miłą podróżą autobusem do Centrum Nauki Leonarda Da Vinci, gdzie spędziliśmy pożytecznie czas na nauce i zabawie oraz w ogrodzie, na poznawaniu ciekawostek o ludziach oraz ludzkich organizmach. Następnie mimo deszczu udaliśmy się na Zamek w Chęcinach. Tam poznaliśmy jego historię oraz podziwialiśmy widoki na jednej z jego wież. Potem zwiedziliśmy ruiny huty w Samsonowie. Miejsce to było idealne do robienia ciekawych zdjęć. Następnie podziwialiśmy słynny Dąb Bartek – ma on tak ciężkie gałęzie, że trzeba je podtrzymywać metalowymi rurami. Mimo swojego sędziwego wieku, zdarza się, że do dziś dnia można zauważyć żołędzie. Po męczącym dniu udaliśmy się do miejsca zakwaterowania, „Jodłowego Dworku”.

Następnego dnia, po pożywnym śniadaniu, poszliśmy na Święty Krzyż. W dalszej części wycieczki udaliśmy się do Muzeum Przyrodniczego Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Poznaliśmy tam tamtejszą florę i faunę. Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Klasztoru na Łysej Górze, przy okazji poznając jego historię oraz historię jego pięknej kaplicy.
Ostatnią miejscowością do której mieliśmy jechać były Ciekowy, gdzie mieliśmy się przyjrzeć odbudowanemu dworkowi Stefana Żeromskiego. Zwiedzanie tego miejsca zakończyliśmy grą terenową pt. „Azymut Żeromskiego” oraz ogniskiem. Po zakończeniu ogniska, ruszyliśmy do domu. W autobusie można było usłyszeć zadowolenie, miły gwar, wyrazy uznania oraz dobry humor, który towarzyszył nam do samego końca wycieczki. Już nie możemy się doczekać następnej wycieczki.

Dziękujemy pani Dźwigońskiej za dobre zorganizowanie wycieczki, opiekę nad nami, troskę i możliwość zwiedzania ciekawych miejsc.

Dziękujemy p. Rudzickiej oraz p. Świtaj za towarzyszenie nam podczas wycieczki, uśmiech, troskę i opiekę.

Wiktoria Drzyzga, klasa 7c

Ognisko klasy 7c
Autor: Oz@sp3 23 czerwca 2018

W dniu 20.06.2018 r. odbyło się ognisko pożegnalne naszej klasy. Na ognisko przybyli uczniowie wraz ze swoimi rodzicami.
Spotkanie rozpoczęło się nieco po godzinie siedemnastej, wtedy wszyscy zaczęli się zjeżdżać, a ognisko zostało rozpalone. Nad jego ogniem można było upiec sobie kiełbaski bądź spróbować wypieków naszych mam. Oprócz poczęstunku można było pograć w gry na świeżym powietrzu z kolegami lub koleżankami z klasy. Spotkanie okazało się udane i wiele osób odjechało z uśmiechami na twarzach do domów. Wszystko zakończyło się po godzinie dwudziestej.
Do zobaczenia w klasie ósmej!!

Zuzanna Mieszczak, klasa 7c

„Zmień los – oddaj włos”
Autor: Oz@sp3 23 czerwca 2018

15 obciętych dziewczyn, a jeszcze kilka czeka na swoją kolej…

21 czerwca dziewczęta, które z własnej woli oddały swoje piękne włosy na szczytny cel

Fundacji RAK@ROLL odebrały pamiątkowe książki i podziękowania.

Dzisiaj również miały okazję dowiedzieć się nieco więcej na temat wolontariatu

dzięki Pani Ewie Kałus z Żorskiego Centrum Organizacji Pozarządowych.

Finał akcji w mieście już we wrześniu, a tymczasem jeszcze raz bardzo dziękujemy.

Anna Wersa                       – 30cm

Wiktoria Drzyzga kl.7d               – 25cm

Oliwia Sowa kl.7d                        – 29cm

Paulina Redlecka kl.2 gim.            – 25cm

Dzień przed końcem roku szkolnego
Autor: Oz@sp3 22 czerwca 2018

Szafki posprzątane, kluczyki zdane, pograne, pojedzone i wybawione na szkolnym placu zabaw – jakże teraz żałuję, że nie zrobiłam zdjęć. I nareszcie możemy iść na obiecane lody. Lody jak lody też je lubię ;). Dzieci zachwalały to OK idziemy w TO miejsce. Trochę sceptycznie, ale jak większość, skusiłam się na mieszankę z automatu i teraz wiem, że jak dzieci mówią najlepsze lody (albo coś innego…..) na świecie, to tak rzeczywiście jest.

Chociaż ;), zdecydowana większość jadła takie same lody, to w trakcie okazało się, że niektórzy mają lody płaskie – typu naleśnik, inni bezdenne, a jeszcze inni wstydliwe albo czarodziejskie – było dużo i dalej jest dużo.

Dziękuję, że wzięliście mnie ze sobą Mariola Ozdoba-Nowak

Udział SP3 w Międzynarodowym Konkursie The Big Challenge – nasze wyniki.
Autor: admin@sp3 22 czerwca 2018

11 kwietnia tego roku uczniowie naszej szkoły po raz trzeci wzięli udział w Międzynarodowym Konkursie online „The Big Challenge”. Konkurs ten odbywa się raz w roku w kilku krajach w Europie.  Dla uczniów to praktyczny sposób weryfikacji zmieniających się umiejętności językowych. Dzięki trzem rankingom (szkolnym, regionalnym i ogólnopolskim) uczniowie mogą porównywać swoje wyniki na różnych szczeblach konkursu.

Eliminacje wstępne na poziomie szkolnym przeszło 33 uczestników wśród klas czwartych, szóstych i piątych oraz siódmych. Uczniowie przygotowywali się do konkursu rozwiązując testy online w formie quizu interaktywnego oraz tzw. YES/NO GAME – interaktywną grę językowo-kulturową.

Czytaj dalej…

Sportowe popołudnie z rodzicami
Autor: admin@sp3 20 czerwca 2018

Z okazji zakończenia roku szkolnego klasa 1 sportowa postanowiła popisać się swoimi umiejętnościami sportowymi przed rodzicami. Całe rodziny spotkały się na sali gimnastycznej 20 czerwca późnym popołudniem.  Po intensywnej rozgrzewce były zabawy sportowe i najważniejsze: PIRAMIDY.

Nie zabrakło również nagród i dyplomów. Amelka Dragon  uzyskała tytuł MVP klasy 1  sportowej w sezonie 2017/18. Alinka Walczyńska zaś otrzymała puchar Mistrzyni Dziesięcioboju Dnia Sportu. Wszystkie dzieci cieszyły się z uzyskania największej liczny punktów w tym dniu w kategorii klas 1-2. Ponadto okazało się, że klasa sportowa kocha również książki i przeczytała ich najwięcej wśród klas młodszych, a najlepszym czytelnikiem okazał się Mateusz Faryna.

Po króciutkim występie dla tatusiów i złożeniu im życzeń, dzieci zaprosiły rodziców do wspólnej sportowej zabawy. Rodzice rozegrali pasjonujący mecz w trzy piłki oraz wspaniale zaprezentowali się w wyścigach rzędów. Emocji było mnóstwo, a jeszcze więcej radości ze wspólnie spędzonego czasu. Do zobaczenia w przyszłym roku.

Helena Glos i Katarzyna Pasko  Czytaj dalej…

Pożegnalne ognisko w klasie 3F
Autor: admin@sp3 20 czerwca 2018

14 czerwca br. w czwartkowe popołudnie uczniowie klasy 3f, ich rodzice i uczący nauczyciele spotkali się na Strzelnicy w Żorach.  Na spotkaniu byli także harcerze, którzy bawili się z nami, a także nauczyli nas kilku harcerskich piosenek.  W miłej atmosferze, przy ognisku, rozmowie i dobrej zabawie spędziliśmy to popołudnie. To ostatnie spotkanie w tym składzie.  Żegnamy klasę trzecią, aby we wrześniu z pełną energią rozpocząć naukę w nowych zespołach klasowych. Życzymy wszystkim udanych wakacji.

Uczniowie klasy 3F  Czytaj dalej…

Skip to content

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.